Teerex
Eika skrev 1 time siden:
Programvare bytter vi selv :)
De kunne desverre ikke gjøre noe mer enn det vi kan gjøre (omprogramere injektorene til og gi mer bensin), vi legger jo inn map'r på noen min på etecene. 40'n min blei 60 på noen taste trykk, det samme med 150'n som blei til 200 og 225'n som blei til 250(min erfaring er at det ikke er verdt å "oppgradere"). turtallsperra var umulig og gjøre noe med, selv hos lundin :/ er redd for at det blir mange runder frem og tilbake. Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg satsa på trimming hos de, for de skal lissom ha mer erfaring
mercury har de stålkontroll på da, kamerat skal sende 225 hjernen til de, de lov å 270 ærlige hk i den 3literen. Har en 300 promax som de kunne hente 350hk ut av. Hører endel rykter om at selv mercury sender hjernene dit, for å optimalisere de
E-tec 40 og 50 er helt like ja, men 60 har jo en "vannventil" i eksosen for å optimalisere effekten. Blir vel noe prosent ekstra.
Hva som skjer hvis man kjører med 60-map uten denne vannventilen aner jeg ikke, altså om det har noen negativ effekt.
Ut i fra effektkurven under så ser det ut som den første og fremst gir et bedre mellomregister, og så slås den av før toppeffekten når.