Comforthe Startet 13.April.2020 Link til dette innlegget Startet 13.April.2020 Hei! Jeg har en Nimbus 310C der en hylle i stikk kabin har sluppet på den ene siden. Her er et bilde: På venstre side ligger hylla på en list (som ikke kommer med på bildet). På høyere side kan jeg ikke se hvordan den har vært festet. Den skulle stått oppe ved hullet i skrogtrekket, ved kabelen på høyere side. For meg virker det som om hylla bare har vært klemt på plass, noe som skuffer meg når man ser det opp i mot resten av byggekvaliteten på denne båten. Den har vært sånn så lenge jeg har hatt skuta, og jeg antar det har ligget noe tungt der når båten har gått hardt i sjø. Jeg kunne jo montert en list på undersiden som henger også, men ville i utgangspunktet unngå å skru noe inn i skroget/fribordet. Men det er kanskje ikke noe problem? Har noen av dere en god i de på hvordan jeg kan feste den igjen? Hilsen Simen. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Kalle_Anka Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Tilpass en liste den kan hvile på. Skjær/klipp hull i skrogtrekket bittelitt mindre en den nye listen. Listen fester du med epoxy rett mot skroget. Sett den i press gjennom at stemple mot venstre siden mens den tørker. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle_Anka Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Er ikke noe problem å skru med korte nok skruer, men lim blir bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 14.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2020 @Kalle_Anka Takk for tips! Det skal jeg prøve! Da fjerner jeg litt av skrogtrekket og skraper forsiktig før jeg limer ? God ide å sette opp noe som presser fra andre siden ? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Gullfisk Svart 14.April.2020 Link til dette innlegget Svart 14.April.2020 Du kan også lage list med en profil som er litt bredere utenfor skrogtrekk, enn den delen du limer mot skrog, så dekker den utskjæring av skrogtrekk. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 14.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2020 Takk for input @Gullfisk, denne hylla har irritert meg lenge nå. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.