Jump to content

Val av ekkolodd til PolarCirkel

Ask

Recommended Posts

Hei

Lowrance-ekkoloddet på dykkebåten min "suger", for å sitera lettmatrosane.

Ekkoloddet er kjøpt på Clas O, for 1000 spenn, og ein kan jo ikkje forventa all verda.

Djupna den viser er heilt på bærtur, og eg stolar ikkje på driten.

Når ekkoloddet viser 0,6 m og det er 6-7 meter utanfor brygga mi er nok nok.

Det er tid for eit nytt ekkolodd.

Spørsmålet er kva type lodd eg bør kjøpa?

Eg stiller ikkje store krav, men djupna skal vera nokolunde korrekt. Helst ned til eit par hundre meters djup.

Bruken er til dykking, unngå grunnstøytingar, litt juksafiske, og litt teinefiske.

Eg har ikkje tenkt å bruka mykje pengar på nytt ekkolodd. Eit par tre tusen bør halda.

Eg er takksam for forslag.

Ask

Kombinasjonen 200 meter og budsjett på 3000 går dårlig sammen. Ekkoloddgivere egnet for et par hundre meters dyp koster rundt 10-25.000 hvis du vil se noe mer enn en svært utjevnet bunnlinje.

Hvilket ekkolodd har du i dag? Hvis ekkoloddet som sådan er nogenlunde kan det fort tenkes du bør legge budsjettet ditt i en bedre ekkoloddgiver. Clas O har feks solgt både Elite 4 HDI og Hook 4 til en tusenlapp, begge to er fult på høyde med noe du ellers vil kjøpe til 3 båtlapper nå. Men har du kjøpt Hook2 er løpet stort sett kjørt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...