Jump to content

Hvordan teste faktisk effekt på Suzuki DP300


landkrabbe_

Recommended Posts

landkrabbe_ skrev for 1 time siden:

Jeg kommer meg opp i plan på et vis. hvor tilten skal stå fra 0 til plan aner jeg ikke. Jeg kommer jo opp uansett... Deretter, når jeg ligger i komfortabel fart (22-28 knop avhengig av båt), trimmer jeg utover med samme throttle. Farten øker vanligvis. Til et punkt.

 

dvs du har den ikke helt inntiltet når båten skal i plan? 

Trimmingen i marsjfart høres jo helt grei ut. Der kommer jo komfort / sjøforhold også inn. Trim inn i motsjø, trim ut i medsjø

 

Og ref de andre båtene du beskriver, forskjellige skrog reagerer forskjellig, noen er mye mer trimmevillige enn andre. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
ivar skrev 36 minutter siden:

dvs du har den ikke helt inntiltet når båten skal i plan?

 

Jeg har litt halvhjertet testet forskjellige tilt/trim når jeg skal opp i plan. Fra helt inntil til ca halv trim. Kan ikke si jeg husker hva jeg opplevde av forskjeller. Zipwake og dens posisjon hadde mye mer å si på hvordan båten oppførte seg i området 5 til 16 knop.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...