ivar Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 landkrabbe_ skrev for 1 time siden: Jeg kommer meg opp i plan på et vis. hvor tilten skal stå fra 0 til plan aner jeg ikke. Jeg kommer jo opp uansett... Deretter, når jeg ligger i komfortabel fart (22-28 knop avhengig av båt), trimmer jeg utover med samme throttle. Farten øker vanligvis. Til et punkt. dvs du har den ikke helt inntiltet når båten skal i plan? Trimmingen i marsjfart høres jo helt grei ut. Der kommer jo komfort / sjøforhold også inn. Trim inn i motsjø, trim ut i medsjø Og ref de andre båtene du beskriver, forskjellige skrog reagerer forskjellig, noen er mye mer trimmevillige enn andre. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
landkrabbe_ Svart 19.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 ivar skrev 36 minutter siden: dvs du har den ikke helt inntiltet når båten skal i plan? Jeg har litt halvhjertet testet forskjellige tilt/trim når jeg skal opp i plan. Fra helt inntil til ca halv trim. Kan ikke si jeg husker hva jeg opplevde av forskjeller. Zipwake og dens posisjon hadde mye mer å si på hvordan båten oppførte seg i området 5 til 16 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.