TrikkerN Lønning Startet 14.April.2020 Link til dette innlegget Startet 14.April.2020 (redigert) Hei, Har en vp kad42, som jeg får litt olje under intercooler, samt det svetter ut av pakning på selve intercooler ved pådrag. Byttet turbo og eksosalbue i vinter. Noen som kjenner til problemstillingen? Kan det var gammel møkk fra den gamle turboen? Redigert 14.April.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 14.April.2020 Link til dette innlegget Svart 14.April.2020 har selv være turen igennem på 2 stå Kad43 rensede intercooler og de vandrette rør tilbage mod turbo med bremserens ,rensede også luftfilterkasser samt Turboer på siden mod ladeluftkølere brugte 7-8 dåser bremserens til opgaven ,en lille side gevinst er et motorer næsten er holdt op med at ryge,jeg overvejer at montere oil catch tank på begge maskiner for at se hvor meget olie det kommer ud af ventildækslerne på en sæson samt slippe for at få det i intercooler og turbo Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 14.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2020 3600 skrev On 14.4.2020 at 20.31: har selv være turen igennem på 2 stå Kad43 rensede intercooler og de vandrette rør tilbage mod turbo med bremserens ,rensede også luftfilterkasser samt Turboer på siden mod ladeluftkølere brugte 7-8 dåser bremserens til opgaven ,en lille side gevinst er et motorer næsten er holdt op med at ryge,jeg overvejer at montere oil catch tank på begge maskiner for at se hvor meget olie det kommer ud af ventildækslerne på en sæson samt slippe for at få det i intercooler og turbo Vis hele sitatet Svettet det ut av pakning på intercooler? Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 14.April.2020 Link til dette innlegget Svart 14.April.2020 Nej men der var en del olie i bunden af intercooler,og utrolig let og skille og samle igen Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 15.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 Det ser faktisk ikke ut som det er pakning der hvor lekkasjen er, så det er vel nytt hus, som må til? Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 15.April.2020 Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 Slik så ladeluftkjøler og hus ut på mine AD41P-A maskiner etter ca 1200 timer før og etter vask og rens Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 15.April.2020 Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 @kdtran Hjalp det mærkbart på din motor ? Sitér dette innlegget Link to post
3600 Svart 15.April.2020 Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 Sådan så mine ud , de blev sat et døgn i en spand med benzin. Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 15.April.2020 Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 Shortcut skrev On 15.4.2020 at 10.23: @kdtran Hjalp det mærkbart på din motor ? Vis hele sitatet Jada,, men nå skal det sies at jeg også byttet alle injektorer og injektorhylser på begge maskiner pluss overhalte den ene turboen så det var nok den samlede innsatsen som gjorde forskjellen. Endte opp med ett ikke-relatert motorhavari 6 mnd senere og har nå re-motorisert til 2x D4-260 med DPH drev. DET gjorde virkelig forskjell! (Men var nok en særdeles dårlig økonomisk investering på en 34 år gammel båt.. ?) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfnugg Svart 15.April.2020 Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 På min kad43 kommer det olje-prikker på dørken fra under ladeluftkjøleren, men ikke fra pakning. Regner med det kommer fra sladrehull i bunnen av huset for kondensvann o.l. Ser ut som det kommer litt olje i luftfilterhuset, så regner med det er fra veivhusventilasjon. Så langt jeg greier å se, så er det ikke noe særlig grad av blowby. Har bestilt catchtank til veivhusventilasjonen, og vil skifte ut den tynne plastslangen med 19mm slange. Så ser jeg om det samles opp noe, og oljen under ladeluftkjøler forsvinner? Løser jo ikke ditt problem, men bekrefter at du ikke er den eneste. Jeg prøver iallefall dette, før jeg gjøre noe mer. Men om det lekker, så må du vel pakke om. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 15.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2020 Vaskevaskevaske? Sitér dette innlegget Link to post
Scand360CC Svart 19.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2023 Tenkte å ta opp mine i dag. Hva vasker du med? Diesel? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.