Jump to content

1994 Mariner 30HP, bolttype for råde til veiv, 12-kant? Er toppen sveiset til blokka?

Freddan79

Recommended Posts

Hei!

Jeg har kommet over en gammel motor som sitter dønn fast.  Da jeg demonterte forgasseren ramlet det biter av skjell og sand ut!  Jeg har på ingen måte noe håp om å få denne til å gå igjen, men har alltid hatt lyst til å lære meg å skru på motor.  Derfor er denne en flott kandidat, er ikke så nøye om jeg ødelegger noe, men kan lære mye.

Hittil har jeg kommet meg inn til veivakselen, men sitter fast.  De boltene som fester råden til veiva finner jeg ikke ut av.  De virker å være tolvkant, men det aner meg at de ikke er i metrisk, men US.  Det nærmeste jeg har kommet er en seks-kant 1/4, men den vil ikke bite.  Her trenger jeg tips på hva som kan få dette fra hverandre.

Det var forresten mye skit inne i motoren også, legger ved et bilde.

En annen sak er at det ser ut som om det ikke er en topp å fjerne på denne motoren?  Toppen ser ut til å være sveiset sammen men blokka, kan det stemme?

Magnetene på svinghjulet ramlet av under demontering også.  Regner med dette må erstattes.

IMG_20200411_100427.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...