Jump to content

Erfaringer med GM6,5 marine diesel?

xcuze

Recommended Posts

Har hatt båt med Gm 6,5l V8 på 300 Hk fra Peninsular. Var en del oljelekkarser og glødepluggene røk stadig vekk. Oljeskiftintervall på 50 t var jo helt håpløst. Men det største problemet var vel uansett Drevet et Bravo 3x. Det røk stadig vekk ikke et klarte mer en 50 t før det havarerte. Jeg ville i alle fall ikke kjøpt en båt med den kombinasjonen.

xcuze skrev 6 minutter siden:

Kan virke som om denne motoren er bygd/marinisert i sverige, av disse http://www.marinedieseleurope.com/wp-content/uploads/2015/06/MD_Booklet.1.4.2014.pdf

drevet er bravo 1, tatt ut 250hk av motor!

Svenskene har ikke verdens beste rykte. Dog er 250 hk absolutt innenfor på denne motoren. Jeg har en 6.2L NA. Etter overhaling ble den marinisert av meg. Har nå gått 1200 timer. Ikke byttet glødeplugger. Ingen lekkasjer. Oljeskift hver 120 timer/årlig. Den bare går, og går. Drevet vet jeg ingenting om. Disse V8'erne har et saftig bånndrag, og øker turtallet fort. Det er vel det som knekker drevene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...