xcuze Startet 16.April.2020 Del på Facebook Startet 16.April.2020 Noen som har/har hatt en slik motor i båt? Vurderer en båt med slik motor, men alle jeg kjenner advarer meg mot det, men ingen kan si noe om hvorfor! De har bare hørt osv! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.April.2020 Del på Facebook Svart 16.April.2020 Det kommer an på hvor mange hk som er tatt ut. Det kommer an på hvem som har 'laget' den. Og det kommer an på installasjonen. Er det en Peninsular, så var det gjerne kvalitet. Er det ikke tatt ut mer enn underkant av 300 hk, greit. Det er laget 'millioner' av GM 6,2 og -6,5. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 16.April.2020 Del på Facebook Svart 16.April.2020 Har hatt båt med Gm 6,5l V8 på 300 Hk fra Peninsular. Var en del oljelekkarser og glødepluggene røk stadig vekk. Oljeskiftintervall på 50 t var jo helt håpløst. Men det største problemet var vel uansett Drevet et Bravo 3x. Det røk stadig vekk ikke et klarte mer en 50 t før det havarerte. Jeg ville i alle fall ikke kjøpt en båt med den kombinasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
xcuze Svart 17.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2020 Kan virke som om denne motoren er bygd/marinisert i sverige, av disse http://www.marinedieseleurope.com/wp-content/uploads/2015/06/MD_Booklet.1.4.2014.pdf drevet er bravo 1, tatt ut 250hk av motor! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.April.2020 Del på Facebook Svart 17.April.2020 xcuze skrev 6 minutter siden: Kan virke som om denne motoren er bygd/marinisert i sverige, av disse http://www.marinedieseleurope.com/wp-content/uploads/2015/06/MD_Booklet.1.4.2014.pdf drevet er bravo 1, tatt ut 250hk av motor! Svenskene har ikke verdens beste rykte. Dog er 250 hk absolutt innenfor på denne motoren. Jeg har en 6.2L NA. Etter overhaling ble den marinisert av meg. Har nå gått 1200 timer. Ikke byttet glødeplugger. Ingen lekkasjer. Oljeskift hver 120 timer/årlig. Den bare går, og går. Drevet vet jeg ingenting om. Disse V8'erne har et saftig bånndrag, og øker turtallet fort. Det er vel det som knekker drevene. Sitér dette innlegget Link to post
xcuze Svart 17.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2020 Dette er 6,5 kompressor, momentet kan jeg tenke meg er heftig ja. Og med kompressor så har den jo alt fra bunn! Motoren har gått ca 500 timer. Siden den var ny for 20år siden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.