Engers Startet 16.April.2020 Link til dette innlegget Startet 16.April.2020 Jeg har en Bavaria 33 sport fra 2008. Jeg har en lekkasje i alu-lista på targabøylen. Tenkte da å ta av denne og få renset opp og lagt inn ny tetningsmasse. Skrudde ut alle skruene, og oppdager at lista sitter godt, fordi det er silikon under der. Tror nok måten å få av lista er å skjære under med tapetkniv. ( tar nok lang tid. uh ) har andre noen ide om noen annen måte ? Når jeg får av lista til slutt, må jeg jo ta vekk silikonen og rense opp både på targabøylen og undersiden av alu-lista. Noen tips om dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 16.April.2020 Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 Tynn ståltråd eller pianotråd, så sager du den pent av. Gitarstreng fungerer også. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Lazyjack Svart 16.April.2020 Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 S/Y Vega skrev 9 minutter siden: Tynn ståltråd eller pianotråd, så sager du den pent av. Gitarstreng fungerer også. Men det må være G-streng, sjekk evt. med kona. Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 16.April.2020 Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 Nettopp gjort det samme. Brukte som nevnt skjæretråd. Brukte den messingfargede https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/karosseriverktoy/demonteringsverktoy/staltrad-til-demonteringssett-for-frontrute-2000039755 Tapet to lag med maskeringstape på begge sider av aluprofilen og skar forsiktig. Går sikkert like bra med pianotråd, fiskesene eller gitarstreng. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 16.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2020 Har for øvrig sjekket mye rundt om hva jeg bør bruke som tetning etterpå. Ser ut til at de aller fleste ( også her på baatplassen ) mener terostat2759 er det som bør brukes. Det er derfor handlet inn. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 17.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Lazyjack: G-strengen til Kona fungerer ikke så bra til dette. he he. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Hadde det vært verdt et forsøk å prøve Capt Tolley’s? (Om ikke lista er av allerede) https://seatronic.no/kaptein-tolley-tettningsmiddel-60ml?gclid=EAIaIQobChMI0tXsj6bv6AIVyYGyCh2dVQa5EAQYAiABEgK8C_D_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.