Jump to content

Rykende fersk båteiger

Skalken

Recommended Posts

Då har eg kjøpt min første båt av typen Beneteau Antares 6.80 med Suzuki df115 i hekken.

Skal brukes til korte turer med familie, samt fiske for 2-3 personer. 

Me kjørte den fra Kopervik til Stord, med vind fra nord vest og brutal sjø over sletta. Det er ikke å anbefale :lipseal:

Eg har båtførerbevis men er totalt blank hva gjelder båt ting og tau og knuter og slikt, men det går seg til.

Er det forresten noen som har denne med kalesje over dekk? Eventuelt vet om en forhandler som lager dem? Det er vel ikke originalkalesjer vil eg tru. 

Gratulerer med "ny" båt! Har selv nettopp kjøpt meg en nyere Antares 7 som hentes ut om et par uker. Har ikke noen tanker om å ha kalesje på denne da båten i noen grad er valgt nettopp med tanke på å slippe slikt. 

Søk opp den for deg nærmeste forhandler og hør med dem om kalesje.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Skalken skrev 23 minutter siden:

......... skal lite sjø til for at der slår og bråker da, eneste eg har å pirke på. 

Skrogformen ble endret i 2016 og tester viser nå;

The sharp V of the bow softly enters the waves and never slams, while directionality is good and the response to quick turns is immediate and safe. 

og

Given the somewhat conservative impression the interior imparts, the performance of the Antares 7 was a bit of a shock. In short, it’s amazing, with a ride and handling so sporty and precise the boat was a pure joy to drive. It skipped smoothly across wake and chop.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...