Skalken Startet 17.April.2020 Link til dette innlegget Startet 17.April.2020 Då har eg kjøpt min første båt av typen Beneteau Antares 6.80 med Suzuki df115 i hekken. Skal brukes til korte turer med familie, samt fiske for 2-3 personer. Me kjørte den fra Kopervik til Stord, med vind fra nord vest og brutal sjø over sletta. Det er ikke å anbefale Eg har båtførerbevis men er totalt blank hva gjelder båt ting og tau og knuter og slikt, men det går seg til. Er det forresten noen som har denne med kalesje over dekk? Eventuelt vet om en forhandler som lager dem? Det er vel ikke originalkalesjer vil eg tru. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Her er link til knuter. Klikk på bildene, så ser du hvordan det gjøres: http://www.tryggferdsel.no/knuter-stikk-batmannsknop.html Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Korsfjord Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Youtube er vel også en god venn for å lære knuter og spleis :) Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Gratulerer med "ny" båt! Har selv nettopp kjøpt meg en nyere Antares 7 som hentes ut om et par uker. Har ikke noen tanker om å ha kalesje på denne da båten i noen grad er valgt nettopp med tanke på å slippe slikt. Søk opp den for deg nærmeste forhandler og hør med dem om kalesje. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
alfaalfa Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 (redigert) De har noe de kaller "Aft cockpit closing Dune" og på deres 7.8 har de denne som vist på bildet under Redigert 17.April.2020 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Gratulerer med båt. Jeg har samme og ikke kalesje. Hatt den i 2 år og er sålangt fornøyd. Bruker den stort sett "når det er finevær" Jeg var spent på bensinforbruk, men holder du deg under 5000 omdreininger er ikke det så ille. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Alf Hansen A/S lager kalesje til båten din. De har holdt på med dette i 50 år, og har haugevis med maler, både til nye og gamle båter. Gå inn på deres hjemmeside: alfhansen.no der finner du de opplysningene du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 17.April.2020 Link til dette innlegget Svart 17.April.2020 Kjøpte ny på min forrige Båt Barracuda 30 hos: Flataker Industrier AS (Tror de holder til i Elnesvågen ved Molde) Torgeir Flataker Tlf 90562050, 90562002 Sitér dette innlegget Link to post
Skalken Svart 18.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 Takk for svar :) En slik ein på bøyler var det eg hadde tenkt ja. Hadde en kjapp tur i går 2 voksne og 2 barn, gikk greit det, skal lite sjø til for at der slår og bråker da, eneste eg har å pirke på. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.April.2020 Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 Skalken skrev 23 minutter siden: ......... skal lite sjø til for at der slår og bråker da, eneste eg har å pirke på. Skrogformen ble endret i 2016 og tester viser nå; The sharp V of the bow softly enters the waves and never slams, while directionality is good and the response to quick turns is immediate and safe. og Given the somewhat conservative impression the interior imparts, the performance of the Antares 7 was a bit of a shock. In short, it’s amazing, with a ride and handling so sporty and precise the boat was a pure joy to drive. It skipped smoothly across wake and chop. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
omhI Svart 18.April.2020 Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 ja bråker å slår litt min også i motsjø. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.