Frivakt Startet 18.April.2020 Link til dette innlegget Startet 18.April.2020 Jeg skal bytte dekksluke, og har nettopp tatt av den gamle. Har skavet av gammel Sika med kniv, men jeg sliter med å få bort alt siden dekket er ruglete helt inn til utskjæringen. Finnes det noen triks? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 18.April.2020 Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 Vil tro varme myker opp Sika så jeg ville testet med hårføner. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 18.April.2020 Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 Holder på å skifte teak-dekk som er limt på antisklimønster på dekk. Brukte messingbørste i 230V drill. Denne typen fra jula: https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/slipemaskiner/satineringsmaskiner-og-tilbehor/messingborste-010222/ Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Frivakt Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Jens_P skrev On 18.4.2020 at 9.43: Holder på å skifte teak-dekk som er limt på antisklimønster på dekk. Brukte messingbørste i 230V drill. Er den myk nok til å ikke sette riper i gelcote? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Aceton bør også ta Sika, Frivakt. Sitér dette innlegget Link to post
andii Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Jeg testet Tec 7 remove all som tidligere var nevnt her på forum. Relativ kostbar men den gjorde jobben sammen med en plastikk sparkel spade på et slett området og en stiv kost på et lite parti på antiskli dekk. Kuttet vekk så mye jeg kunne først. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Frivakt skrev 50 minutter siden: Er den myk nok til å ikke sette riper i gelcote? Nei, den er brutal. Tar med seg litt av gelcoat også. Skal du lime luke på nytt på samme sted, så masker godt rundt. Gjerne flere lag med tape. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Frivakt Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Var redd for det. Kanskje nylonrondell kan være et alternativ? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Spørs litt hvor stort område, men jeg skrapte med trepinne, type rørpinner fra biltema, og lynol var løsemiddelet jeg hadde tilgjengelig som funket best. Tålmodighetsjobb. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Takk for råd! Da har jeg et lite repertoar å ta av. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 24.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 En liten rapport fra jobben. Følgende prosedyre fungerte raskt og effektivt: - skjærte bort det grøvste med kniv - fuktet godt med aceton - kjørte drill med nylonrondell på svært lav omdreining (kunne følge rotasjonen med blikket) og godt press ned mot overflaten - siste finpuss med aceton og neglbørste Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.