Jump to content

Edit History

atletico1

atletico1

Fikk ikke sett videoen, men er vel det grønne irrede kobber båndet på bildet!? På akselbåter er  akselholder "strut" gjerne i messing/bronse og meningen er at dette bånd skal være forbundet med motor / aksels anoder. Det er vanlig at dette bånd irrer (kobberet blir grønt), spesielt der den kommer ut av glassfiberen over aksel "strut" irrer det gjerne så mye at det ryker av. Har samme på min båt, og den har ikke vært forbundet på 15 år. Har ikke sett noe  galvanisk tæring av noen slag på "strut", men det e rkanskje fordi den ikke har vært forbundet med motor heller.

Flere på  cruiserforum som har samme avirrede bånd har latt det være med det. Messing "strut" er isolert fra direkte kontakt med syrefast aksel med gummien i cutless lager.

 

Synes det ikke var såå mye rust.

Det som synes litt er på sveisen i eksosbendet. Har hatt samme overflate rust på min 3GM30F  i 20 år og jeg har ingen lekkasje fra saltvannskjølingen. Annen rust som er synlig er på motorens dragere til motorlabb festene. Har samme på mine 30 år gamle- trolig litt dårlig originalmaling har flasset av - vanlig karbonstål som ruster i fuktig marint miljø. 

atletico1

atletico1

Fikk ikke sett videoen, men er vel det grønne irrede kobber båndet på bildet!? På akselbåter er  akselholder "strut" gjerne i messing/bronse og meningen er at dette bånd skal være forbundet med motor / aksels anoder. Det er vanlig at dette bånd irrer (kobberet blir grønt), spesielt der den kommer ut av glassfiberen over aksel "strut" irrer det gjerne så mye at det ryker av. Har samme på min båt, og den har ikke vært forbundet på 15 år. Har ikke sett noe  galvanisk tæring av noen slag på "strut", men det e rkanskje fordi den ikke har vært forbundet med motor heller.

Flere på  cruiserforum som har samme avirrede bånd har latt det være med det. Messing "strut" er isolert fra direkte kontakt med syrefast aksel med gummien i cutless lager.

 

Synes det ikke var såå mye rust.

Det som synes litt er på sveisen i eksosbendet. Har hatt samme overflate rust på min 3GM30F  i 20 år og jeg har ingen lekkasje fra saltvannskjøligen. Annen rust som er synlig er på motorens dragere til motorlabb festene. Har samme på mine 30 år gamle- trolig litt dårlig original maling har flasset av vanlig karbonstål som ruster i fuktig marint miljø. 

atletico1

atletico1

Fikk ikke sett videoen, men er vel det grønne irrede kobber båndet på bildet!? På akselbåter er  akselholder "strut" gjerne i messing/bronse og meningen er at dette bånd skal være forbundet med motor / aksels anoder. Det er vanlig at dette bånd irrer (kobberet blir grønt), spesielt der den kommer ut av glassfiberen over aksel "strut" irrer det gjerne så mye at det ryker av. Har samme på min båt, og den har ikke vært forbundet på 15 år. Har ikke sett noe  galvanisk tæring av noen slag på "strut", men det e rkanskje fordi den ikke har vært forbundet med motor heller.

Flere på  cruiserforum som har samme avirrede bånd har latt det være med det. Messing "strut" er isolert fra direkte kontakt med syrefast aksel med gummien i cutless lager.

 

Synes det ikke var så mye rust.

Det som synes litt på sveisen i eksosbendet. Har hatt samme overflate rust på min 3GM30Y  i 20 år og jeg har ingen lekkasje fra saltvannskjøligen. Annen rust som er synlig er på motorens dragere til motorlabb festene. Har samme på mine 30 år gamle- trolig litt dårlig original maling har flasset av vanlig karbonstål som ruster i fuktig marint miljø. 

atletico1

atletico1

Fikk ikke sett videoen, men er vel det grønne irrede kobber båndet på bildet!? På akselbåter er  akselholder "strut" gjerne i messing/bronse og meningen er at dette bånd skal være forbundet med motor / aksels anoder. Det er vanlig at dette bånd irrer (kobberet blir grønt), spesielt der den kommer ut av glassfiberen over aksel "strut" irrer det gjerne så mye at det ryker av. Har samme på min båt, og den har ikke vært forbundet på 15 år. Har ikke sett noe  galvanisk tæring av noen slag på "strut", men det e rkanskje fordi den ikke har vært forbundet med motor heller.

Flere på  cruiserforum som har samme avirrede bånd har latt det være med det. Messing "strut" er isolert fra direkte kontakt med syrefast aksel med gummien i cutless lager.

atletico1

atletico1

Fikk ikke sett videoen, men har du aksel på båten tenker jeg at det er forbindelsen fra motor til aksel "strut". Denne "strut" er gjerne i messing/bronse og meningen er at denne kabelen/ bånd skal være forbundet med motor/ aksels anoder. Det er vanlig at denne kabel/bånd irrer av, spesielt der den kommer ut av glassfiberen over aksel "strut" . Har samme på min båt, og den har ikke vært forbundet på 15 år. Har ikke sett noe  galvanisk tæring av noen slag på "strut", men det e rkanskje fordi den ikke har vært forbundet med motor heller.

Flere på  cruiserforum som har samme avirrede bånd har latt det være med det.

×
×
  • Create New...