arnearmoa
Stor rørtang rundt flensen, riktig justert og riktig vei? Jeg sleit selv med å få ut min, og den "firkanten" som kabelen kommer ut av måtte jeg bare glemme. Gikk til slutt såvidt med stor rørtang på flensen. Smurte gjengene med syrefri vaselin eller hva jeg nå brukte, og satte inn en svindyr sensor fra VDO som jeg fikk for en billig penge, fordi jeg hadde endt opp med VDO instrument. Ingen bevegelige deler på den, så det skulle bli bra, tenkte jeg. Men det ble heller ikke bra, så jeg endte opp med utvendig Gobius 4 med kontrollpanel på badet, og koblet den i tillegg opp mot det originale instrumentet fra badet, som jeg flyttet og monterte i dashbordet der klokka opprinnelig sto. Superfornøyd! Kan bare anbefales.
Den svindyre VDO-sensoren får bare stå nedi tanken der og vise feil når tanken ikke nærmer seg full, den er koblet mot VDO-instrumentet, som jeg monterte på badet der det gamle hadde stått.
Jeg koblet også en ny bryter på dashbordet for tømming av tanken, der bryteren for å stille klokka hadde vært. Siden jeg har svanehals på utløpet og har ordnet dobbel lufting fra tanken, kan ventilen på skroggjennomføringen stå åpen hele tiden, og jeg kan når som helst tømme tanken mens jeg kjører, bare ved å trykke på den knappen. Trenger ikke å holde den inne. Den lyser rødt mens pumpa går.