Jump to content

yamaha 9.9 sport, oljelampe lyser etter 10 minutter

sveinis

Recommended Posts

Jeg lurer på hva som er mest sannsynlig feil på en påhengsmotor av: defekt oljetrykksensor, defekt oljepumpe eller defekt lager i veiv (evt andre ting?)....når olje lampa lyser etter ca. 10 minutter, spesielt fra stigende turtall fra tomgang etter kjøring på høyt turtall....og om man evt ved å måle oljetrykket under kjøring (vist det viser seg å ikke være sensoren) kan anslå om feilen ligger i oljepumpe eller lager i veiven (evt andre steder)...utfra målingene...

Ønsker dere alle en fin søndag i disse spesielle tidene....håper på svar, selv om det sikkert ikke er så lett å svare på. Motoren er en 2011 Yamaha 9.9 Sport, 2011 modell

Mvh. Svein-Helge:)

Jeg har opplevd at oljen ble så mye utblandet med bensin at oljelampen begynte å lyse. Dette er på en 6 hk Mercury firetakt. Kanskje verdt bryet å bytte olje først før du fortsetter med feilsøkingen. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ja, byttet olje og filter. Fikk melding av selger (som jeg leverte tilbake til) at det viste seg å være en litt løs ledning fra ECU (kontroll enheten) som  gjorde utslaget. Moralen må være at hvis man har et lignende problem bør man sjekke svært nøye gjennom ledningene fra ECU. Det skal nok mye til på disse maskinene at oljepumpa ryker etter 9 år e.l.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...