Jump to content

Yamaha F60 4 takt 2006 problem - Dør på lavt turtall

chrziesler

Recommended Posts

Hei. 

Har problemer med min Yamaha F60 2006 4 takt motor. Når jeg starter den må jeg bruke mye "rusing", lar jeg den stå på tomgang når den er kald dør motoren og om jeg starter motoren og starter å kjøre dør motoren. Jeg må veldig forsiktig få den opp i turtall og få varmen opp før jeg kan kjøre. Har hatt den på full service hos verksted og den er fremdeles slik. 

Er det noen som kan ha en anelse hva dette kan være? Setter stor pris på alle svar. 

husker ikke  - er det forgassere eller innspøytning på denne?     Tyder uansett på at motoren ikke får den ekstra bensinen den trenger når den er kald 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Forgassermotor? Sjekk chokesolenoiden(et stempel som skal dra i choke-stag). Den tok kvelden på forrige F50'en eg hadde. Du kan prøve å smøre opp stempel med noe WD 40. Se om stempel drar choke-stag ut når du starter. Denne er temp.styrt. SKal slå inn automatisk ved kald motor. KAN være tempføler og men som sagt sjekk ut den solenoiden. Den koster noen kroner ny...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...