K. Hauge Startet 19.April.2020 Link til dette innlegget Startet 19.April.2020 Valgte arbeidskanal blinker i displayet. Jeg motar ingen meldinger fra Kystradio Nord. Jeg kan heller ikke sende på arbeidskanalen. Hva kan være feil? Fins det en bruksanvisning på norsk? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Hvis du søker på nettet, så finner du denne..., ikke vanskelig, jeg skrev icom ic 125 manual... https://www.manualslib.com/manual/867148/Icom-Ic-125.html?page=2#manual Sitér dette innlegget Link to post
K. Hauge Svart 19.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Takk for tips. Har funnet flere manualer på engelsk. På feilsøking står det ingenting om blinkende display. Hva betyr denne blinkinga? Feil med antenne? Innstilling? Defekt sender? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 (redigert) Sorry..., ser du spurte etter bruksanvisning på norsk... Finner ikke noen feilkodeforklaring i manualen. På et annet forum og annen icom radio betyr blinkende display at programvaren er blitt tullete, og at kanaler og frekvenser ikke stemmer... Redigert 19.April.2020 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
K. Hauge Svart 19.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Takk for tilbakemelding. Icomen virker litt tullete. Men det er en eldre modell. Trodde ikke den hadde moderne programvare. Sitér dette innlegget Link to post
Lindita Svart 20.April.2020 Link til dette innlegget Svart 20.April.2020 Det mest vanlige når displayet blinker er at VCO ikke er i lås. Dette er kretsen som bestemmer frekvensen for radio. Det kan være feil på komponenter eller være forårsaket av korrosjon eller belegg på komponenter eller printkort. Ikke typisk hjemmefixing da det må både repareres og trimmes opp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.