zainka Startet 19.April.2020 Link til dette innlegget Startet 19.April.2020 Hei. Tenkte å kjøpe ett ordentlig spleisesett for flettede tau, som fall og skjøter. Ikke primært for "vanlige" treslått tauverk m.a.o Kjøpte maritims billig sett i plastikk en gang for 169 fordi jeg tenkte at jeg skal kun bruke det en gang i blant. Trengte ikke no fancy lissom. Men etter ett tau(!) begynte plastnålen å dele seg i to. Hurra. Ser det er iallfall to andre sett på markedet. D-Splice og Selma Spleisesett (5 nål settet). Det har litt ulik fremgangsmåte for hvordan flettingen skal foregå. Innbiller meg at Selma's metode er bedre selv om den er mer omstendelig (og det er den jeg kan) men hva er deres erfaringer? Omtrent lik pris litt avhengig av hvem du handler hos. Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
Morten_L Svart 19.April.2020 Link til dette innlegget Svart 19.April.2020 Jeg liker best Selma på tau fra 6mm og tykkere og D-splicer på tynnere og Dyneema. Vil også anbefale YouTube videoene til Premium Rope, synes videoene er lettfattelige og gode. Har lært meg flere typer spleiser derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.