Landcrab Startet 20.April.2020 Link til dette innlegget Startet 20.April.2020 I morgen tidlig flyr jeg til Bergen for å bli med på å hente en Nord West 390 til Tønsberg Foreløpig vind og bølgevarsel ser rimelig bra ut for de neste dagene ? Satser på at det holder seg slik. Det blir en ren turbo transport-etappe, men det blir garantert en vanvittig bra opplevelse! Tips til gode og trygge plasser for og bunkre ren diesel imøtesees med stor takknemlighet Regner ikke med at det er noe særlig spisesteder åpent nå, men det er kanskje noen matbutikker ved sjøen langs ruta? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.April.2020 Link til dette innlegget Svart 20.April.2020 Gratulerer med fin båd! Vi havde en fra 2010-2015. Pragtfuld båd. Hvilken årgang og motor? Og send gerne billeder eller Finn-link. Sitér dette innlegget Link to post
Tønsberg84 Svart 20.April.2020 Link til dette innlegget Svart 20.April.2020 Gratulere med flott båt!! Hadde samme etappe i 2015 :) Kjørte ikke fra Bergen før kl 14:00, var i stavanger ca 19:00-20:00, la meg i en gjestehavn i Tananger å der MÅ du fylle Diesel ( fylling av diesel er på hotellet),for jeg klarte ikke å finne noe før jeg var kommet til Sørlandet. Fra Stavanger-Kristiansand så kan det være litt ekkelt farvann, så planlegg ruten godt! Når du er kommet forbi Kristiansand så er det walk in the park. Fylte Diesel i Søgne og Arendal etter at jeg Tananger Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Gratulerer med ny båt. Om jeg skulle gått turen som ren transportettappe ville jeg vurdert fra Bergen til Egersund første strekk. Er vel rundt 130 n.m. Her finner du også siste stopp med " billig " diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 (redigert) @MajorAndy, @Tønsberg84, @Geir Kallevik Takk for tips! Det er virkelig en vakker skuta ja, men den er dessverre ikke min!! Avreise fra Bergen drøyer til litt langt utpå dagen, så målet er Stavanger-området i dag tenker jeg. Tananger virker som et bra alternativ. Noen som kan bekrefte at det er lov å ligge der å fylle diesel? Fant et nummer til Tananger Båtforening som jeg kan ringe. Redigert 21.April.2020 av Landcrab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Ville gått til Kopervik for bunkring,så til Skudenses med tidlig start i måro. Med disse værmeldingene er det enkelt å greit gå vest av Kvitsøy.Har samme båt,med kad 300.Bruker å bunkre i Kopervik på vei til sørlandet.Bruker rundt 500 l til Kristiansand men da med rolig kjør fra Mandal.Bruker å marsje med mellom 25 til 28 knop om det fine forhold.God tur Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Nå, på den måde. Ja, men nyd turen alligevel. Er det D6 eller KAD i den? Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 MajorAndy skrev 32 minutter siden: Er det D6 eller KAD i den? KAD300 Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Bunkring: Bergen: Under Askøybroen på Askøysiden, eller på Lie (på Sotra ca rett vest av Flesland). Lie pleier å være ørlite billigere. Deretter er Kopervik (nordre vågen) og Mandal/ Gismerøya gode steder å fylle opp. Egersund er også greit, men var ca 1,50kr/l dyrere enn i Kopervik og litt dyrere enn Mandal for et par uker siden. Marex/ Hasseltangen ved Arendal, er dyrt! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 I Skudeneshavn kan du fylle, tankanlegg styrbord side når du kommer inn innløpet. Kvitsøy er muligens stengt, de er ganske restriktive mtp Koronatilstanden. Tananger er påfylling ved Hummeren Hotell - du går i resepsjonen for å få nøkkel, fyller, tar bilde av pumpen og telleverket og betaler i resepsjonen. Så lenge hotellet er åpent, fungerer det (så sjekk evnt. hotellet om det er planen). Du kan fint legge til i Tananger for natten. Videre sørover kan du fylle både i Egersund, evnt. Spangereid. God tur! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 @Bjørn Løvjomås er jo super erfaren når det gælder denne rute. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Trond123 skrev 1 time siden: Mandal/ Gismerøya gode steder å fylle opp. Takker, har notert Gismerøya på lista nå. Tror det kan være et greit sted å stoppe, men legger opp en del muligheter siden det er vanskelig å si akkurat hvordan turen blir. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Fyll opp i Kopervik. Det er den siste plassen som ligger i din rute hvor diesel en rimelig og god omsetning. Dvs ren diesel. Shell er i vågen nord for Kopervik. Gratulerer med ny båt og god tur. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Takk. Nydelig vær i Bergen! Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Støtter det BRS skriver. Også fint å tusle rundt hjørnet og overnatte i Kopervik sentrum. Da er det rett ut etterpå, og maskinene er gode og varme før du passerer Kvitsøy. Min foretrukne overnatting før ett godt strekke til Mandal eller Kristiansand om været tillater en god etappe. Den utenfor Arendal har også EN590. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Hei Eg reknar med at de går Nyleio, mellom Stord og Bømlo. Du får kjøpt diesel like ved innløpet til Røyksundkanalen, Bømlo, og ved Skjærsholmane, Stord. God tur. Ask Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 (redigert) Lykke til med turen ...Ser været er bra ......noen AIS sak på turen så en kan følge turen eller`? Ang tanking så gode forslag fra Trond som nydelig gikk strekket Trond123 skrev for 5 timer siden: Bunkring: Bergen: Under Askøybroen på Askøysiden, eller på Lie (på Sotra ca rett vest av Flesland). Lie pleier å være ørlite billigere. Deretter er Kopervik (nordre vågen) og Mandal/ Gismerøya gode steder å fylle opp. Egersund er også greit, men var ca 1,50kr/l dyrere enn i Kopervik og litt dyrere enn Mandal for et par uker siden. Marex/ Hasseltangen ved Arendal, er dyrt! Redigert 21.April.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 (redigert) LALUNA II skrev 50 minutter siden: Lykke til med turen ...Ser været er bra ......noen AIS sak på turen så en kan følge turen eller`? Ang tanking så gode forslag fra Trond som nydelig gikk strekket Ingen AIS dessverre. Redigert 21.April.2020 av Landcrab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Avreise fra Bergen Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Landcrab skrev 1 time siden: Ingen AIS dessverre. Kan bruke Marinetraffics ais-app :) Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Havelle skrev 1 time siden: Kan bruke Marinetraffics ais-app :) Lite lademuligheter på fly, så må spare på mobilstrømmen? Passerer snart flotte Fitjar! Der har svigerfamilien en hytte, nydelig plass. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Kjentfolk Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 God tur! Det er bare å poste bilder! Nesten uansett av hva. Det er det vi liker :-) Har du noen bilder av skuta? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Var du innom og hilste på? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Landcrab Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 ETA Haugesund 1845. Tenker stopp i Skudeneshavn kan passe, er det gjesteplass for overnatting der? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.