Jump to content

Hentetråd Nord West 390 - Bergen Tønsberg

Landcrab

Recommended Posts

I morgen tidlig flyr jeg til Bergen for å bli med på å hente en Nord West 390 til Tønsberg :flag_bp: Foreløpig vind og bølgevarsel ser rimelig bra ut for de neste dagene ? Satser på at det holder seg slik. 

Det blir en ren turbo transport-etappe, men det blir garantert en vanvittig bra opplevelse!

Tips til gode og trygge plasser for og bunkre ren diesel imøtesees med stor takknemlighet:pray:  Regner ikke med at det er noe særlig spisesteder åpent nå, men det er kanskje noen matbutikker ved sjøen langs ruta?

Gratulere med flott båt!! Hadde samme etappe i 2015 :) Kjørte ikke fra Bergen før kl 14:00, var i stavanger ca 19:00-20:00, la meg i en gjestehavn i Tananger å der MÅ du fylle Diesel ( fylling av diesel er på hotellet),for jeg klarte ikke å finne noe før jeg var kommet til Sørlandet.  Fra Stavanger-Kristiansand så kan det være litt ekkelt farvann, så planlegg ruten godt!  

Når du er kommet forbi Kristiansand så er det walk in the park. Fylte Diesel i Søgne og Arendal etter at jeg Tananger  

@MajorAndy, @Tønsberg84, @Geir Kallevik Takk for tips!

Det er virkelig en vakker skuta ja, men den er dessverre ikke min!!

Avreise fra Bergen drøyer til litt langt utpå dagen, så målet er Stavanger-området i dag tenker jeg. 

Tananger virker som et bra alternativ. Noen som kan bekrefte at det er lov å ligge der å fylle diesel? Fant et nummer til Tananger Båtforening som jeg kan ringe.

Redigert av Landcrab (see edit history)

Ville gått til Kopervik for bunkring,så til Skudenses med tidlig start i måro. Med disse værmeldingene er det enkelt å greit gå vest av Kvitsøy.Har samme båt,med kad 300.Bruker å bunkre i Kopervik på vei til sørlandet.Bruker rundt 500 l til Kristiansand men da med rolig kjør fra Mandal.Bruker å marsje med mellom 25 til 28 knop om det fine forhold.God tur

Bunkring:

Bergen: Under Askøybroen på Askøysiden, eller på Lie (på Sotra ca rett vest av Flesland). Lie pleier å være ørlite billigere.

Deretter er Kopervik (nordre vågen) og Mandal/ Gismerøya gode steder å fylle opp.

Egersund er også greit, men var ca 1,50kr/l dyrere enn i Kopervik og litt dyrere enn Mandal for et par uker siden.

Marex/ Hasseltangen ved Arendal, er dyrt!

I Skudeneshavn kan du fylle, tankanlegg styrbord side når du kommer inn innløpet.
Kvitsøy er muligens stengt, de er ganske restriktive mtp Koronatilstanden. 

Tananger er påfylling ved Hummeren Hotell - du går i resepsjonen for å få nøkkel, fyller, tar bilde av pumpen og telleverket og betaler i resepsjonen. Så lenge hotellet er åpent, fungerer det (så sjekk evnt. hotellet om det er planen). Du kan fint legge til i Tananger for natten.

Videre sørover kan du fylle både i Egersund, evnt. Spangereid.

God tur!

Støtter det BRS skriver. Også fint å tusle rundt hjørnet og overnatte i Kopervik sentrum.

Da er det rett ut etterpå, og maskinene er gode og varme før du passerer Kvitsøy.

Min foretrukne overnatting før ett godt strekke til Mandal eller Kristiansand om været tillater en god etappe. 

Den utenfor Arendal har også EN590. 

Mvh

Tor Arild

Lykke til med turen ...Ser været er bra ......noen AIS sak på turen så en kan følge turen eller`?
Ang tanking så gode forslag fra Trond som nydelig gikk strekket

Trond123 skrev for 5 timer siden:

Bunkring:

Bergen: Under Askøybroen på Askøysiden, eller på Lie (på Sotra ca rett vest av Flesland). Lie pleier å være ørlite billigere.

Deretter er Kopervik (nordre vågen) og Mandal/ Gismerøya gode steder å fylle opp.

Egersund er også greit, men var ca 1,50kr/l dyrere enn i Kopervik og litt dyrere enn Mandal for et par uker siden.

Marex/ Hasseltangen ved Arendal, er dyrt!

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...