Ask Startet 21.April.2020 Link til dette innlegget Startet 21.April.2020 Hei Eg freistar å få tak i eit par galvaniserte sjakklar med "opning" på 50 mm, eller litt over, og boltdiameter på 18 eller 20 mm. Er det einkvan som veit kor eg får kjøpt slike sjakklar? Gjerne i Bergensområdet, eller på nett. Eg er takksam for svar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 (redigert) http://www.tral.no/ Trålbøteriet på Karmøy bruker eg til slikt. Har avdeling på Husøy forutanom Åkrehamn God service har dei også. Både når eg handler på jobb og privat. Redigert 21.April.2020 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Ask Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Takkar. Skal sjekka. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Heimegut Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 muligens på selstad eller på mørenot. det er også trålbøteri. Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 https://www.gunneboindustries.com/Lifting/Products/Shackles/GL-Shackles/Mooring-Shackle-No-852/ Hvis det går greit med 25mm bolt, så har de disse hos mørenot og andre leverandører til oppdrettsnæringen. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 22.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 Hei Takkar. 25 mm bolt blir i største laget. Ask Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 22.April.2020 Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 Da tror jeg faktisk ikke du finner det. Moringssjakklene er laget med ekstra stor åpning for kauser osv. Har ikke sett noe annet på markedet som er i nærheten bortsett fra rustfrie wide jaw eller wide D sjakkler, men det er maks 10-12 mm tykke og er fortsatt ikke 50mm bred. Hvis bolten må i gjennom en trang kjettingløkke eller lignende, så kan du jo evt bruke to sjakkler, evt en sjakkel og en masterlink/løfteøye. Det finnes også kauser med ferdig påmontert masterlink. Sitér dette innlegget Link to post
Vesterskog Svart 22.April.2020 Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 Nærmeste jeg finner er en green pin med 22mm bolt. Den er faktisk 70 i gapet. Men jeg gadd ikke leite blant det de kaller commercial shackles Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 24.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Hei Takk for alle svar. Flytebrygga har påsveiste "røyr" som har fungert som hengsel ved samankopling av fleire brygger. Trålbøteriet på Karmøy var hjelpsame, men hadde ikkje rette dimensjon. Kva er "green pin" sjaklar? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Se Vesterskogs siste innlegg. "Green Pin" er et varemerke. Bolten er grønn. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Westcon Løfteteknikk i Haugesund har stort utvalg i forskjellige sjakklar. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Hvis det er for å feste tau i de påsveiste rørstubbene kan du vurdere en sjakkel for feks 25 mm bolt som har stor nok åpning og bruke en vanlig 20 mm bolt med mutter istedenfor orginalbolten i sjakkelen. Blir litt slakk, men betyr neppe noe i ditt tilfelle. Sitér dette innlegget Mons Link to post
dieselfan Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 .. også mulig å sette inn foringer sammen med 20mm bolt som foreslått over. Så slipper du gnaging. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.