qwerty Startet 21.April.2020 Link til dette innlegget Startet 21.April.2020 (redigert) Ett spørsmål vedrørende tømming av olje på QSD 2.0. Flott vær for klargjøring og service på båt og motor. Jeg har orginalpumpen som er tilpasset slangestussen som kommer fra bunnpanne på min motor. Men får bare ut ca 4 liter ved bruk av denne. Totalt oljevolum på denne motor med filterbytte er vel ca 6 liter. Jeg peilet motoroljen først og viste full på peilepinnen. Motor er kjørt slik at temp var ca 50 grader før jeg startet. Er det andre «knep» for å få ut resterende olje. Eller skal man si seg tilfreds med 4 av 6 liter? Hva er erfaringen til andre som utfører dette selv på tilsvarende motor? Redigert 21.April.2020 av qwerty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skuto Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Hei. I boken på min QSD 2.0 150hk rommer den 4.8l motorolje, ikke 6l. Så får du ut ca 4L er det innafor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.