Lars H. Startet 21.April.2020 Link til dette innlegget Startet 21.April.2020 Endelig, en måned etter sjøsetting kom vi oss ut med båten. Og for et vær, nesten sommer der vi ligger i Oscarsborg gjestehavn. Havnen er åpen (stengte sanitæranlegg) med smitteregler godt tatt hånd om. For tiden er det kun kailangs og ingen båter utenpå hverandre. Til helgen ser det ut til at bøyene kan taes i bruk, men bare annen hver bøye. Det er flere havneverter som går rundt og veileder båtfolket. Vi kom hit søndag kveld, og drar hjem utpå torsdag. Nå bare slapper vi av ombord og går jevne turer med skipshunden. Han har forresten fått sin første flått, så når vi kommer hjem blir det en tur på apoteket for å kjøpe flåttmedisin. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kenneth82 Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Godt å være igang med sesongen - det unner jeg deg @Lars H. ! Nyt dagene Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Såg meget flott ut. God tur! Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
lurvetass Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Så bra at dere er igang med sesongen. Har vel egentlig ventet på dette innleget og lurt litt på hvor dere skulle legge kursen i år. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Sjøbliss Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Så bra! Nyt sommeren! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Haba Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Gratulerer med årets første tur ??? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Det er jo gjerne Borgen vi drar til i helgene. Og nå er jo andre havner stort sett fremdeles stengt. Selve ferien pleier vi jo å ta i Sverige. Da drar vi nedover i midten av mai, snur utenfor Götebog slik at vi er hjemme før fellesferien. På den tiden er det godt med plasser i gjestehavnene, noe som passer bra i dagens situasjon. Vi har veldig lysst til å gjøre det i år også. Vi får se hvordan smittebildet og lover og regler er når den tiden nærmer seg. Men la oss nå ikke snakke om virus i denne tråden, da blir den nok slettet/stengt. For et par timer siden viste forresten termometeret på nordsiden av båten +21gr! Nå ligger det på 17gr. og fremdeles ikke en sky på himmelen og vindstille. Og sannelig var det en liten skvett Eberspächer igjen til kapteinen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 God tur! Hulda tar seg en liten seilas i Norra Bohuslän i morgen. Jeg har lyst til et par dager rundt omkring i skjærgården nord for Hunnebostrand. Midt på dagen nå, er Stömstad som en tidlig søndag formiddag. Svenskene som har forbannet nordmenn har begynt å lengte etter NOK. Var innom systemet nord. Fire ansatte hang på meg hele tide. I hele den digre sjappa var den en svensk dam som gnukka på en halv flaske hvitvin, og meg. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Herligt at se jer ude på vandet igen! ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.