Roadster Startet 21.April.2020 Link til dette innlegget Startet 21.April.2020 Hei, Er på utkikk etter noen som kan lage navneskilt til snekka. Gjerne i edeltre. Noen som vet om leverandører for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Det er/var en kar i Drøbak, som lagde slike. Jeg vet ikke om han holder på lengre. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Wallas Service Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=94002358 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
pappa_wolf Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Jeg laget selv. Brukte de gamle teak skiltene med registreringsnummeret. Brukte baksiden, og skrev/tegnet med blyant. Brukte dremel med fres på og en loddebolt for å gi bokstavene kontrast. Og så lakket med klarlakk. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Har en kammerat som lager slike ting. Kan kontakte han på facebook CNC styrt fres og ikke ille priser. Dag Tore Nordtorp /Friluftsstolen Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 21.April.2020 Link til dette innlegget Svart 21.April.2020 Vi har trebåt, så navneskilt bør jo lages skikkelig i treverk. Han som bygde båten brukte metallbokstaver - men vi skiftet navn på båten da vi tok over, så da måtte vi uansett ha noe nytt. Fruen lagde skilt til hekken på vår båt, ganske manuelt med huljern. Jobben ble utsatt så langt det gikk omtrent - vi seilte rundt i båt uten navn i lang lang tid. Det er jo ikke helt forkriftsmessig, da båten faktisk er registrert i skipsregisteret. Resultatet av arbeidet hennes ble bra (det blir ofte det når hun gjør ting, i motsetning til når jeg gjør ting), men det var visst såpass mye arbeid at hun ikke gidder lage skilt til å ha på sidene, samt mindre skilt med "Oslo". Kanskje jeg skal vurdere å bestille. Selve platen ble kjøpt i en båtutstyrsbutikk. Tanken var å hule ut båtnavnet og så bruke litt maling, fruen brukte lang tid til å velge farge - men akkurat på det punktet bommet hun visst, fargen som er brukt går omtrent i ett med treverket, det er omtrent ikke mulig å se at det faktisk er brukt maling der. Tenker jeg skal ta foto av navneskiltet fruen har laget, og spørre om det er mulig å lage noe tilsvarende (men litt mindre) til å ha på sidene, samt skilt med "Oslo" til å ha på hekken. (Nå har vi sant nok hjemmehavn utenfor Oslo kommune, men båten er nå allikevel registrert med Oslo som hjemmehørende havn i skipsregisteret). Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.