Jump to content

Navneskilt i treverk; noen som lager?

Roadster

Recommended Posts

Vi har trebåt, så navneskilt bør jo lages skikkelig i treverk.  Han som bygde båten brukte metallbokstaver - men vi skiftet navn på båten da vi tok over, så da måtte vi uansett ha noe nytt.

Fruen lagde skilt til hekken på vår båt, ganske manuelt med huljern.  Jobben ble utsatt så langt det gikk omtrent - vi seilte rundt i båt uten navn i lang lang tid.  Det er jo ikke helt forkriftsmessig, da båten faktisk er registrert i skipsregisteret.

Resultatet av arbeidet hennes ble bra (det blir ofte det når hun gjør ting, i motsetning til når jeg gjør ting), men det var visst såpass mye arbeid at hun ikke gidder lage skilt til å ha på sidene, samt mindre skilt med "Oslo".  Kanskje jeg skal vurdere å bestille.

Selve platen ble kjøpt i en båtutstyrsbutikk.  Tanken var å hule ut båtnavnet og så bruke litt maling, fruen brukte lang tid til å velge farge - men akkurat på det punktet bommet hun visst, fargen som er brukt går omtrent i ett med treverket, det er omtrent ikke mulig å se at det faktisk er brukt maling der.

Tenker jeg skal ta foto av navneskiltet fruen har laget, og spørre om det er mulig å lage noe tilsvarende (men litt mindre) til å ha på sidene, samt skilt med "Oslo" til å ha på hekken.  (Nå har vi sant nok hjemmehavn utenfor Oslo kommune, men båten er nå allikevel registrert med Oslo som hjemmehørende havn i skipsregisteret).

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...