braper Startet 22.April.2020 Link til dette innlegget Startet 22.April.2020 Har fått melding om at vi etter 7 år på venteliste mest sannsynlig får båtplass til sommeren. Dette kræsjer uheldigvis med større oppussing av kjeller - så budsjettet er egentlig ikke der. Men med båtplass i sikte har vi uansett begynt å titte på båt :) Har før prøvd oss med en gammel snekke som ble mer jobb enn gøy, så vil nå ha noe lite og enkelt. Men vi er en familie på 6 (2v og 4barn i alder 2-9år) så må ha plass for oss alle. Kona vil ha kabin og helst do (og aller helst større båt enn det jeg vil ha :D) Sett litt på Hansvik 18 Combi, og Rana 18 Cabin som er noe billigere. Tenkt bruk: Koseturer, fiske, tur med telt/turutstyr til områdene rundt her. Pris: 50-150k Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.April.2020 Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 Vil du helst ha påhengsmotor da? (Mtp historie med snekke.) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
braper Svart 22.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 I utgangspunktet ja uten at jeg er helt låst på det. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 22.April.2020 Link til dette innlegget Svart 22.April.2020 Jeg tenker at lukket kabin i den båtstørrelse du antyder gjør båten trangere. En Hansvik 18 HT vil nok oppleves romsligere enn en 18 Combi, for eksempel. Sitér dette innlegget Link to post
braper Svart 23.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Det er nok et poeng. Hadde det bare vært meg så hadde nok kanskje sett etter en hardtop, men virker som andre i familien er bestemt på at det bør være en kabin å varme seg i :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Med 6 personer ville jeg ha gått for noe større enn en 18 foter. 20-25 fot, så har man i det minste plass til å bevege på seg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
enslagsgjest Svart 23.April.2020 Link til dette innlegget Svart 23.April.2020 Hva med en Arvor 215? Trang innvendig, men plenty av plass å stue familien på akterdekket. Hvis en får tak i kalesje, blir det jo et stort ekstra rom i båten. Billig Arvor: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=176390942 Arvor i Nord-Norge: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=169139261 Kalesje: http://www.stene-as.no/produkter-båt-kalesjer-ferdigmal/kalesjer-ferdigmal Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
braper Svart 24.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Ja, kan hende at 18fot blir for knapt.. Arvor 215 så ut som et fint alternativ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.