Jump to content

Edit History

Taskeladden

Taskeladden

Platen med røstjernet er det best/lettest å bytte ut, det er nødvendigvis ikke noe komplisert oppgave. Det er også viktig å finne ut hvor vannet kommer inn, og selvsagt få det tett før du bytter platen. Du er heldig og har den gamle platen som kan fungere som mal. 

Tau kan vaskes i vaskemaskin, og ser ofte værre ut enn det er når de har stått ute i vær og vind. 

Har båten stått med fukt i flere år, så ville jeg regnet med å ta en full gjennomgang av det elektriske. Fukt er aldri bra der det går strøm. 

Og sette en ny plate utenpå den som er fuktskadet er no,no. Bare å glemme med en gang om du vil ha en skikkelig reperasjon. 
Om autopilot og kartplotter har lagt i båten i 3 år i fuktig miljø, så ville jeg ikke regnet med det som noe bonus. 
Samme gjelder for seil, om disse har lagt i båten mens den har vært i opplag. Ta en grundig sjekk. 

Ang pris, så ville jeg vurdert å betalt det motoren eventuelt er verdt, dersom den har få timer og er fra 2010

Happy 27 er morsomme båter, så denne kan sikkert bli bra med litt innsats. Husk at det stortsett blir 3 ganger så dyrt og tar dobbelt så lang tid som beregnet og pusse opp båt ;)

Taskeladden

Taskeladden

Platen med røstjernet er det best/lettest å bytte ut, det er nødvendigvis ikke noe komplisert oppgave. Det er også viktig å finne ut hvor vannet kommer inn, og selvsagt få det tett før du bytter platen. Du er heldig og har den gamle platen som kan fungere som mal. 
Har båten stått med fukt i flere år, så ville jeg regnet med å ta en full gjennomgang av det elektriske. Fukt er aldri bra der det går strøm. 

Og sette en ny plate utenpå den som er fuktskadet er no,no. Bare å glemme med en gang om du vil ha en skikkelig reperasjon. 

• Create New...