sveinis Startet 23.April.2020 Del på Facebook Startet 23.April.2020 Jeg har tatt av litt av fender listen for å tette i skrogsammenføyningen på min Vernøy 430 SL. Vet ikke hva slags stoff som er i skjøten her, men det virker litt morkent (båten er sikkert 20 år minst) og det som er sikkert er at den tar inn vann som havner i innerskroget via denne sammenføyningen. Ønsker gode råd fra dere dyktige folkene på hva jeg bør gjøre videre for å få dette 100% tett. Skal jeg fjerne noe av tettemassen før jeg fører på hvilket stoff? Bør jeg skru flere skruer for å stramme sammenføyning? Mvh. Svein:) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 23.April.2020 Del på Facebook Svart 23.April.2020 Skal vel egentlig bare være å skrape/slipe ut alt løs fugemasse som er mulig, og deretter fylle inn med ny fugemasse. Burde jo bli tett da. Var i alle fall slik forhandler/verksted gjorde med en Askeladden jeg hadde for en del år tilbake, Denne lakk noe veldig på flere steder i skrog-sammenføyningen pga slurv ( lite fugemasse) ved sammensettingen. Ble helt tett etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
sveinis Svart 23.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2020 Ok, tusen takk, skal prøve dette:) Fuget han langs hele båten eller bare bakerst? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 24.April.2020 Del på Facebook Svart 24.April.2020 sveinis skrev for 8 timer siden: Ok, tusen takk, skal prøve dette:) Fuget han langs hele båten eller bare bakerst? Nå var det opp til flere steder som vann trakk inn i skrog-sammenføyningen, når det regnet, eller ved vask av båten. Forhandler tok av hele fenderlista, så jeg er ikke sikker på om hele runden rundt båten ble fuget, men det var jo en hurtig jobb når fenderlista er fjernet. Var opp til flere steder som vannet piplet inn, noe jeg kunne se i fra innsiden med lykt og innsats. Vannet samlet seg jo etter hvert i bunn av skroget hvor der jo var aut. lensepumpe, men det var godt å få jobben gjort. Ble jo tørt som en ørken etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.