Falck1_2020 Startet 24.April.2020 Link til dette innlegget Startet 24.April.2020 Hei. Jeg har en Volvo md3b motor i min båt. Den har blitt bygd om med Martec ferskvanns kjøling. Sirkulasjonspumpen røyk for meg i fjord sommer, så da fant jeg frem tegninger på motor og koblet den opp slik at den kun fikk saltvannskjøling. Alt virker ok, men etter en stund så oppdaget jeg at at det begynte å lekke veske i fra dysene, jeg antok at det var disel som gikk igjenom dysetettningen, men da jeg stakk fingeren borti og smakte på vesken viste det seg å være saltvann. Er det noen som har vert borti lignende før eller vet hva orsaken til at dette skjer.? Da jeg fikk båten opp av vann i fjord høst la jeg merke til at det ikke satt noen sinkanoder under båten. Jeg kjøpte båten ifjor sommer å da lå den på vann. Så fikk aldri sjekket dette. Kan det være en grunn kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.April.2020 Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Sink under båten har ingenting med det som skjer inni motoren å gjøre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Falck1_2020 Svart 24.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2020 Ja regnet nesten med det, jeg så at martec ferskvann kjøleren har på montert en sinkanode. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.