Jump to content

Får ikke på undervannshuset på 2007 Yamaha 5 hk 2 takt etter impellerbytte

wilma

Recommended Posts

Som tittelen sier, får ikke på undervannshuset etter å ha byttet impeller. Trodde først det var girstangen som ikke hadde truffet hullet det skulle gjennom og derfor holdt igjen. Men det virker som drivakselen treffer noe i tillegg. Og i tillegg mener fruen jeg er komplett idiot som bytter noe som virket. Kjøpte motoren i fjor og kjenner ikke historikken til den, derfor impellerbytte. 

wilma skrev for 7 timer siden:

Som tittelen sier, får ikke på undervannshuset etter å ha byttet impeller. Trodde først det var girstangen som ikke hadde truffet hullet det skulle gjennom og derfor holdt igjen. Men det virker som drivakselen treffer noe i tillegg. Og i tillegg mener fruen jeg er komplett idiot som bytter noe som virket. Kjøpte motoren i fjor og kjenner ikke historikken til den, derfor impellerbytte. 

Jeg tok av huset på akkurat samme motor i fjor, var et herk å montere igjen, og da jeg startet opp kom det ikke kjølevann og giret fungere ikke helt bra. - som det nevnes over er det 3stk rør/stenger som skal treffe. Løsningen ble å ta det av å prøve igjen, giret ser du, de andre er det verre med, drivakslen kan stå litt feil rotert..?

Tatt av og skrudd løs klemmen så stangen slipper. Ikke der utfordringen ligger. Eller delvis da stangen skal gjennom et hull i undervannshuset. Tror nå at jeg ikke får entret riktig, men skal det være såå vanskelig da....? 

R.O skrev 5 minutter siden:

Regner med du har tatt av den sorte proppen på stammen, så du ser skjøtestykket på gir stanga..? 

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...