wilma Startet 25.April.2020 Link til dette innlegget Startet 25.April.2020 Som tittelen sier, får ikke på undervannshuset etter å ha byttet impeller. Trodde først det var girstangen som ikke hadde truffet hullet det skulle gjennom og derfor holdt igjen. Men det virker som drivakselen treffer noe i tillegg. Og i tillegg mener fruen jeg er komplett idiot som bytter noe som virket. Kjøpte motoren i fjor og kjenner ikke historikken til den, derfor impellerbytte. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 25.April.2020 Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 Får du girstangen riktig ? Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 25.April.2020 Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 Kan være kjølerør , drivaksel eller girstang som butter imot . Har du rotert på motorens svinghjul og kjent om drivaksel treffer? Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 25.April.2020 Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 wilma skrev for 7 timer siden: Som tittelen sier, får ikke på undervannshuset etter å ha byttet impeller. Trodde først det var girstangen som ikke hadde truffet hullet det skulle gjennom og derfor holdt igjen. Men det virker som drivakselen treffer noe i tillegg. Og i tillegg mener fruen jeg er komplett idiot som bytter noe som virket. Kjøpte motoren i fjor og kjenner ikke historikken til den, derfor impellerbytte. Jeg tok av huset på akkurat samme motor i fjor, var et herk å montere igjen, og da jeg startet opp kom det ikke kjølevann og giret fungere ikke helt bra. - som det nevnes over er det 3stk rør/stenger som skal treffe. Løsningen ble å ta det av å prøve igjen, giret ser du, de andre er det verre med, drivakslen kan stå litt feil rotert..? Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 25.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 Håper og tror at det er girstangen som ikke treffer hullet. Akslingen er langt unna der den skal være, så hjelper ikke dreie propell eller svinghjul. Vannrøret har jeg kontroll på. Får prøve igjen i morgen ? Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 25.April.2020 Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 Regner med du har tatt av den sorte proppen på stammen, så du ser skjøtestykket på gir stanga..? Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 25.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2020 Tatt av og skrudd løs klemmen så stangen slipper. Ikke der utfordringen ligger. Eller delvis da stangen skal gjennom et hull i undervannshuset. Tror nå at jeg ikke får entret riktig, men skal det være såå vanskelig da....? R.O skrev 5 minutter siden: Regner med du har tatt av den sorte proppen på stammen, så du ser skjøtestykket på gir stanga..? Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 11.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 Sen oppdatering på denne, men bedre sent enn aldri. Plutselig,etter masse knot gikk det. Tror det var drivakslingen som egentlig var problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.