15hk Startet 25.April.2020 Del på Facebook Startet 25.April.2020 Heisann. Har ein 15 hk Mariner 2 takt frå 92. Den har i alle år startet fint på våren. I år var det ikkje liv. Demonterte den frå båt og tok med hjem i garasjen. Nye plugger ble kjøpt og byttet ( det var på tide ) forgasser bensinfiler og tank ble reingjort. Gele/ vaselin aktig masse inne i flottør kammer. Regner med at dette var to takt olje som har "skilt" seg. Motor starter fint og går fint på fullt pådrag, men når ein sakker på ,altså reduserer gass pådrag så stopper motoren. Starter igjen med en gang. Litt lettere å starte med choke. Hva er feil. Hadde ute lufte / blandr skruen o forbindelse med forgasser rens. Meiner den er i samme stilling som før. Telte tørn. Takknemlig for alle gode svar. Ha ein fin dag ???? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Påhengsen stopper når man sakker på". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Prøv en forgasserrens til, kan høres ut som tomgangskretsen er møkkete. (om det finnes på din forgasser) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Hakkannen Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Hei og velkommen? Først av alt; lurt å forandre emnetittelen til å også inkludere motormerke og type (2-takts Mariner 92-mod.), da unngår du at tråden blir stengt på grunn av mangelfull emnetittel. Ut fra det du skriver vil jeg tro det er forgasseren som er problemet. Hvordan renset du forgasseren etter du fant den seige guffa i flottørkammeret? Har styrt på med trykkluft og prøvd å stake (forsiktig) opp, likevel har problemene fortsatt. Helt til jeg prøvde bruke ultralydsvasker. Den klarte få ut driten i de tynne dysene og kanalene, så hvis du ikke har prøvd en slik ville jeg ha prøvd det før jeg hadde feilsøkt videre? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Triks for å komme til i de tynne kanalene om du ikke har tilgang til ultralydvasker, er å avisolere en strømledning å bruke en av kobber trådene derfra til å strake opp. :) Ofte må det to-tre forsøk til om det er skikkelig grisete :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
paxo Svart 25.April.2020 Del på Facebook Svart 25.April.2020 Fiskesnøre. Riper ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.