Jump to content

Dieselmåler og voltmeter virker (Inter 9300)

Egor

Recommended Posts

Trodde båten var i tipp-topp stand når den ble sjøsatt etter vinteren. Men det viser seg at både dieselmåler og voltmeter viser 0 hele tiden, selv om det er full tank og toppladede batterier (de har egen måler både for bruk og spenning). 

Så spm. er - er det instrumentene som feiler? Jeg har sjekket alle sikringene og alt virker ok.

Fylte på diesel til maks og kjørte tur retur Oslo-Oscarsborg uten at det ble noe liv i dieselmåleren (tenkte kanskje fløttøren satt seg fast).

Et annet spm. Kan man selv åpne tanken og se, evt feilsøke og reparere? Er det noen forholdsregler  mht trykk? Sett noen videoer på youtube, men der var tanken tom. Min er nesten full. 

NB! jeg har også en dieselvarmer og komfyr som går på diesel. Begge fungerer utmerket.

Her har du sansynligvis fått brudd i enten en felles pluss eller minus til disse målerne iom. at begge viser null. Så her blir det å måle litt og følge ledninger.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...