LDFP Startet 27.April.2020 Link til dette innlegget Startet 27.April.2020 Hei dere Har kjøpt både voks og poleringsmiddel i flytende form på flaske. Det ligner kremfløte. Jeg lurer på om noen kan si meg hva som skal anvendes først ? På flasken som innholder Polish står blandt annet: For langvarig beskyttelse anbefales Båtvoks. På flasken som innholder Wax står blandt annet: Eterpoler med en ren myk klut til du får en høyglanset overflate. Håper på svar Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 27.April.2020 Link til dette innlegget Svart 27.April.2020 Polish først, så voks. Polering rense og gir en glatt overfalte. Voksen beskytter. Og før polish så må det være rent og tørt. Vask - polish - voks. Sitér dette innlegget Link to post
LDFP Svart 27.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2020 (redigert) Takk for svar, er det flere som mener denne rekkefølge er det riktige Redigert 27.April.2020 av LDFP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 27.April.2020 Link til dette innlegget Svart 27.April.2020 Det finnes mange tråder om dette, og det som R.O skriver er korrekt. Søk litt rundt på forumet så finner du ikke bare rekkefølge på prosedyren, men også hvordan man f.eks. polerer og vokser med godt resultat. Det kan være vel så interessant Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Grand Banks jr Svart 27.April.2020 Link til dette innlegget Svart 27.April.2020 PS: Voksen skal legges på så tynt du bare klarer. Det har jeg gjort feil mange ganger, og først da jeg fikk vite det så ble det bedre resultater. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.