Pequod
Ja, jeg var litt skeptisk til Nice og Frankrike lenge etter flere møter med ganske så arrogante franskmenn i Paris (jeg snakker ikke fransk), men ungene fikk til slutt overtalt meg til å prøve, og siden da har vi altså vært der hvert år. Synes innbyggerne i Nice er mye hyggeligere enn de i Paris, og det er stort sett aldri sure miner i Nice om vi spør om ting på engelsk.
Det går forøvrig buss opp til Eze fra havna i Nice, tar ca. 20 minutter. En fantastisk utsikt derfra! Går også buss til Cap Ferrat fra havneområdet. Villa Rotschild er vel verdt et besøk, selv om den fantastiske hagen der nok er mer imponerende om sommeren enn i februar. Vet jo ikke helt om den er åpen heller.
Nå vet jeg ikke hvordan situasjonen er med Italia - de har vel lettet noe internt - men rett over grensen til Italia ligger en liten by som heter Ventemiglia. Da vi var der for første gang hadde de begynt å bygge en småbåthavn der, ikke så langt fra gamlebyen i Ventemiglia, og det ser ut som de ble ferdige med byggingen i fjor.
Porto di Cala del Forte er navnet.