Gabi
Jajamensann!
Tid for en oppdatering....
Koplet ferdig inverter. La opp 6mm2 jordingskabel fra chassi til zinksaver (som dere sier er feilkoplet....). La opp kabel til bryter av/på. Koplet innpå Sterling boks. Så langt så bra, inverter fungerer og gir strøm til inverterinngangen på Sterling boks.
Men tror dere den switcher over til inverterstrøm da? Neida, neida....Sterling displayet blinker grønt som indikerer at den har oppdaget inverterstrømmen, men gjør kun det når landstrøm er koplet til samtidig....fjerner jeg landstrømmen så blir det helt svart....
Ikke satte jeg inverter i strømsparing heller, da det kan krølle til...
Og en annen sak; i en annen tråd skal jeg kople automatisk switchende relleer, normalt åpne, til lader og vv-bereder med styrestrøm fra Sterling boksen. Den skal gi styrestrøm ved landstrøm og generatorstrøm som kopler relleene inn. Men det gjør den ikke heller....mørkt som i en sekk der og ingen utslag på multimeteret...
Det lyser en rød "fault" i displayet, har egentlig gjort det siden vi kjøpte båten men har virket likevel...men er noe greier der....
Hva mente dere med feilkopling på zinksaver? Må innrømme jeg ikke har forstått den helt, bare kople ledning innpå et punkt og så skal den trylle? Normalt sett ville jeg gjette på jordingsledning inn i e æn kontakt, la boksen gjøre mirakelet sitt og ren strøm ut i neste kontakt ut. Men jeg har ikke kjøpt og montert den og har ikke peiling på zinksavers...(ennå....)!