Sevehem Startet 28.April.2020 Link til dette innlegget Startet 28.April.2020 Hej! Jag har precis börjat fiska havskräfta med vanliga kräfttinor och det går bra! I Sverige får vi bara ha 6 redskap per person. Jag har 6 vanliga tinor och fick idag 13 kräftor på strax över ett kilo sammanlagt. Det tycker jag är en helt ok fångst men jag har förstått att det inte går att räkna med så mycket mer. Nu är det så att vi får ha langteiner också. Dessa räknas också som ett redskap styck vilket innebär att vi får ha 6 stycken även av dessa långa. Jag känner dock ingen som har provat att fiska kräfta med en sådan. Är det någon här som har erfarenhet av detta? Vilka fångster kan man räkna med? Är de svåra att hantera i båten? Ligger de still på botten? Langteinen jag tänker på är en slik som den i länken nedanför. https://www.garnbua.no/products/langteine-med-18-innganger-og-enderom Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.