Johansen91 Startet 29.April.2020 Link til dette innlegget Startet 29.April.2020 (redigert) Hei, Har kjøpt en nidelv 24, tidligere eier har ikke tømt septik fra forrige sesong. Koblet opp nytt slange system og pumpe i går. Skulle pumpe ut septiken og pumpa står nå bom fast, den gir ikke tegn til liv en gang da jeg skrur den på. Tenker ta fra hverandre pumpa i dag for å se om noe har satt seg. Eventuelt stake slangene. Hvordan skal jeg få ut dritten av tanken? Redigert 29.April.2020 av Johansen91 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Sugerør og pågangsmot.. neida. Anbefaler å justere emnetittelen på tråden din i forhold til forumreglene så slipper du at tråden blir slettet. Velkommen til forumet. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Johansen91 Svart 29.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 S/Y Vega skrev 10 minutter siden: Sugerør og pågangsmot.. neida. Anbefaler å justere emnetittelen på tråden din i forhold til forumreglene så slipper du at tråden blir slettet. Velkommen til forumet. Det er milkshaken sin det ? Takk for tipset, har endret. :) Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 29.April.2020 Link til dette innlegget Svart 29.April.2020 Jeg har brukt edikksyre kjøpt på Europris for en forholdsvis rimelig penge når min septik har gitt meg besvær. Kan ta med at jeg oppdaget etter opptak av båten i fjor høst, etter at septiken skulle være tømt, at det kom drypp fra utslippet under båten og at det dannet seg en kledelig "frosthatt" på bakken under. En kikk opp i hullet viste at det var toalettpapir igjen og dette igjen var holdt igjen av en en stang som sto i 90° vinkelen rett før gjennomføringen. Etter en del arbeid for å få den ut, sugde den til slutt ut bakover igjen med en vann/støvsuger fra Jula, at det var den ene stangen i tankføleren på septiktanken. Dette var på en Bavaria 32 Sport som jeg synes har en helt idiotisk slangeføring på både septik og andre utløp. Ser ut til at de alltid ønsker en sving på slangene for å begrense utløpet Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.