Jump to content

Edit History

Ugleseth

Ugleseth

Kjetil1 skrev for 5 timer siden:

Pussig ingen resonnerer over at denne type plankryssinger fremdeles er lovlige. Det er fort gjort å bli fanget i slike kryssinger enten man er stor eller liten... Mine tanker går først til den uheldige som satt og ventet med stor iver på båten som var på vei...

Jeg spør meg selv noen ganger  hvilke krav man skal stille til en sjåfør. Sporet har en bredde på  1 meter og 43 cm, har lyssignal og bommer.  Faren burde ikke være overhengende for å bli fanget mellom bommene. ( disse skal kjøres ned i nødstilfeller)Dessuten  er det en selvfølge at en sjåfør klarer å passere et lyskryss, et forgjengerfelt eller en rundkjøring uten å sette medtrafikanter i alvorlig fare. Det er mange forhold en sjåfør må sette seg inn når man fører et kjøretøy med unormal last og utstyr. Tuneller, bruer , underganger elektriske kabler ol er noen.

Jeg antar at forskriftene er fulgt under konstruksjon av veien/ planovergangen akkurat som fartsdumper , veikryss og rundkjøringer mht svingradius overhøyder , sikt osv.

Her går tankene til båteieren men glemmer at man kan sette flere hundre passasjerer i alvorlig fare ved avsporing og totalt havari for toget når et vogntog stopper i sporet. 

Ugleseth

Ugleseth

Kjetil1 skrev for 4 timer siden:

Pussig ingen resonnerer over at denne type plankryssinger fremdeles er lovlige. Det er fort gjort å bli fanget i slike kryssinger enten man er stor eller liten... Mine tanker går først til den uheldige som satt og ventet med stor iver på båten som var på vei...

Jeg spør meg selv noen ganger  hvilke krav man skal stille til en sjåfør. Sporet har en bredde på  1 meter og 43 cm, har lyssignal og bommer.  Faren burde ikke være overhengende for å bli fanget mellom bommene. ( disse skal kjøres ned i nødstilfeller)Dessuten  er det en selvfølge at en sjåfør klarer å passere et lyskryss, et forgjengerfelt eller en rundkjøring uten å sette medtrafikanter i alvorlig fare. Det er det mange forhold en sjåfør må sette seg inn når man fører et kjøretøy med unormal last og utstyr. Tuneller, bruer , underganger elektriske kabler ol er noen.

Jeg antar at forskriftene er fulgt under konstruksjon av veien/ planovergangen akkurat som fartsdumper , veikryss og rundkjøringer mht svingradius overhøyder , sikt osv.

Her går tankene til båteieren men glemmer at man kan sette flere hundre passasjerer i alvorlig fare ved avsporing og totalt havari for toget når et vogntog stopper i sporet. 

• Create New...