Tørstemaskinist Startet 29.April.2020 Link til dette innlegget Startet 29.April.2020 Hei. Har ny båt for sesongen, med en 96 hk Yanmar, 2002-modell. Denne har 1385 timer på telleren nå. har hatt noen turer i fineværet, men når jeg kommer til land etter 1-2 timer på 3200-3300 rpm er hekken svart av sot. Samme med akterdelen av kalesjen. Får max 3600-3700 rpm på motor. Båten er en Saga 26 HT, halvplaner der jeg presser ned baugen med trimflapsene under gange. Noen tips til å få det til å slutte å sote? Skal vaske kompressorhjulet og luftfilter på turbo så snart jeg får en sjans. Dyser og dieselpumpe får evt komme senere. Kom til å tenke på om jeg kanskje ikke skal presse baugen så mye ned? Hva sier dere som har erfaring med halvplanere..? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 1.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2020 Mulig motoren får lite luft, i tillegg til det du nevner sjekk for sprekker i slanger (26) og at slangeklemmer sitter godt. Kan også være dritt i ladeluftkjøler. Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Løsningen ble 4 nye dyser (3 av de var dårlige), ny turbo og rengjort ladeluftkjøler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.