Jump to content

Edit History

jerognal

jerognal

Det aller viktigste er om sinkanoder i blokken er skiftet jevnlig. Er dette på stell har ikke motoren tæring.

Beste måten å sjekke tæring på er å ta av girhuset og lyse opp i stammen. Eksosrøret er det første som ryker. Er det helt og pent er motoren i orden.

Det er en sinkanode på hver sylinder. Bak et lite lokk er det en gummipakning. Pirk denne ut så er sinkanoden der. Bare å trekke ut. 4-5 cm lang. Er det bare bunnen igjen av anoden ville eg vært skeptisk.

 

Min forrige F50 var tæret hull i adapterplate. Måtte knuse bunnpanne for å få dritten av. Nytt eksosrør, bunnpanne og adapterplate er DYRT.

Min nåværende F50 har null tæring. (2000 mod). Men denne har hatt dokumentert jevnlig service.

 

termostaten ryker på disse motorene. Bør byttes med reg.reim intervall.

Regreim intervall er 5 år, men holder mye lengre. RYker regreimen så skjer intet annet enn at motor stopper. Ventiler tar ikke nedi stempler.

 

Girhus er normalt knallbra på disse. Aldri sett vann i oljen men kan jo sjekkes.

jerognal

jerognal

Det aller viktigste er om sinkanoder i blokken er skiftet jevnlig. Er dette på stell har ikke motoren tæring.

Beste måten å sjekke tæring på er å ta av girhuset og lyse opp i stammen. Eksosrøret er det første som ryker. Er det helt og pent er motoren i orden.

Det er en sinkanode på hver sylinder. Bak et lite lokk er det en gummipakning. Pirk denne ut så er sinkanoden der. Bare å trekke ut. 4-5 cm lang. Er det bare bunnen igjen av anoden ville eg vært skeptisk.

 

Min forrige F50 var tæret hull i adapterplate. Måtte knuse bunnpanne for å få dritten av. Nytt eksosrør, bunnpanne og adapterplate er DYRT.

Min nåværende F50 har null tæring. (2000 mod). Men denne har hatt dokumentert jevnlig service.

 

termostaten ryker på disse motorene. Bør byttes med reg.reim intervall.

Regreim intervall er 5 år, men holder mye lengre. RYker regreimen så skjer intet annet enn at motor stopper. Ventiler tar ikke nedi stempler.

 

Girhus er normalt knabra på disse. Aldri sett vann i oljen men kan jo sjekkes.

jerognal

jerognal

Det aller viktigste er om sinkanoder i blokken er skiftet jevnlig. Er dette på stell har ikke motoren tæring.

Beste måten å sjekke tæring på er å ta av girhuset og lyse opp i stammen. Eksosrøret er det første som ryker. Er det helt og pent er motoren i orden.

Det er en sinkanode på hver sylinder. Bak et lite lokk er det en gummipakning. Pirk denne ut så er sinkanoden der. Bare å trekke ut. 4-5 cm lang. Er det bare bunnen igjen av anoden ville eg vært skeptisk.

 

Min forrige F50 var tæret hull i adapterplate. Måtte knuse bunnpanne for å få dritten av. Nytt eksosrør, bunnpanne og adapterplate er DYRT.

Min nåværende F50 har null tæring. (2000 mod). Men denne har hatt dokumentert jevnlig service.

 

termostaten ryker på disse motorene. Bør byttes med reg.reim intervall.

Regreim intervall er 5 år, men holder mye lengre. RYker regreimen så skjer intet annet enn at motor stopper. Ventiler tar ikke nedi stempler.

jerognal

jerognal

Det aller viktigste er om sinkanoder i blokken er skiftet jevnlig. Er dette på stell har ikke motoren tæring.

Beste måten å sjekke tæring på er å ta av girhuset og lyse opp i stammen. Eksosrøret er det første som ryker. Er det helt og pent er motoren i orden.

 

Min forrige F50 var tæret hull i adapterplate. Måtte knuse bunnpanne for å få dritten av. Nytt eksosrør, bunnpanne og adapterplate er DYRT.

Min nåværende F50 har null tæring. (2000 mod). Men denne har hatt dokumentert jevnlig service.

 

termostaten ryker på disse motorene. Bør byttes med reg.reim intervall.

Regreim intervall er 5 år, men holder mye lengre. RYker regreimen så skjer intet annet enn at motor stopper. Ventiler tar ikke nedi stempler.

×
×
  • Create New...