EIRINA Startet 28.September.2005 Link til dette innlegget Startet 28.September.2005 hva heter den vaselinen som man smører båten inn med om høsten Hva er det beste midlet og fjærne de jÆÆÆ svarte stripene som kommer like sikkert som våren Hilsen Halvard Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 28.September.2005 Link til dette innlegget Svart 28.September.2005 Vaselinolje eller flytende vaselin. Hugo rensemiddel er utmerket til å fjerne svarte striper med. Produktene får du kjøpt i de fleste båtutstyr butikker. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Whistler Svart 28.September.2005 Link til dette innlegget Svart 28.September.2005 Hallo Tassen. JIF baderom/universal på sprayflaske og tørkepapir pleier å ta de svarte stripene. Tror også "Maritim" selger noe som heter "Black streak remover". Maritim har butikk på Slependen. Tatt opp båten? Tok opp min på mandag. Regner med store deler av helga går med til konservering, vask og innpakking. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Slagskibet Svart 29.September.2005 Link til dette innlegget Svart 29.September.2005 Plastvask fra Shell eller Jernia gjør svarte striper til historie. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 30.September.2005 Link til dette innlegget Svart 30.September.2005 Flere gode råd m.h.p. fjerning av sorte striper. Jeg har meget god erfaring med "Black Streak Remover" fra Biltema. Kjøp en flaske av denne og en pakke med slike stive insektsvamper. Kompinasjonen av disse to tok de mest gjenstridige svarte strekene. Spray på, vent 20 sek, vask med svampen og skyll umiddelbart!!! Viktig å skylle med en gang, gjerne med høytrykkspyler! Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
tuffff Svart 30.September.2005 Link til dette innlegget Svart 30.September.2005 Autosol tar alt av striper og møkk på plastbåten. Litt Autosol rett på en fille og gni av. Tørk over med en ren klut og båten er både blank og ren i en operasjon. Noen påstår at det er slipemidler i Autosol så båten blir matt etter flere gangers bruk, men jeg har brukt dette som eneste vask og polering i 10 år uten problemer. Har alltid hatt den blankeste båten i havna gjennom hele sesongen. tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 30.September.2005 Link til dette innlegget Svart 30.September.2005 Autosol tar alt av striper og møkk på plastbåten. Litt Autosol rett på en fille og gni av. Tørk over med en ren klut og båten er både blank og ren i en operasjon. Noen påstår at det er slipemidler i Autosol så båten blir matt etter flere gangers bruk, men jeg har brukt dette som eneste vask og polering i 10 år uten problemer. Har alltid hatt den blankeste båten i havna gjennom hele sesongen. tuffff <{POST_SNAPBACK}> Etter det jeg har brakt på det rene, finnes det mange Autosol produkter, akkurat hvilken variant er det du pleier å bruke?? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
tuffff Svart 30.September.2005 Link til dette innlegget Svart 30.September.2005 Jeg har brukt den på tube eller 1 kg boks som heter kromglans polish eller noe sånt. Det er en pasta og fåes på de fleste bensinstasjoner. Perfekt til å ta bort rustflekker fra syrefaste beslag og rekker og sånt også. Har alltid en tube liggende i båten. Tar de gule møkkrennene i vannlinjen, merker etter fendere, eksosstriper - hva som helst. Kan ikke være uten jeg i hvert fall. tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 30.September.2005 Link til dette innlegget Svart 30.September.2005 Jeg har brukt den på tube eller 1 kg boks som heter kromglans polish eller noe sånt. Det er en pasta og fåes på de fleste bensinstasjoner. Perfekt til å ta bort rustflekker fra syrefaste beslag og rekker og sånt også. Har alltid en tube liggende i båten. Tar de gule møkkrennene i vannlinjen, merker etter fendere, eksosstriper - hva som helst. Kan ikke være uten jeg i hvert fall. tuffff <{POST_SNAPBACK}> Da er det den jeg har i båten - funker bra, men jeg har nok ikke brukt den til så mye som du har, nå skal båten snart opp så vi får se hvordan den tar merker og flekker fra sesongen... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
tuffff Svart 30.September.2005 Link til dette innlegget Svart 30.September.2005 Jeg bruker faktisk ikke annet til vårpussen. Passer bare på at båten er ren (uten sand eller støv som jeg skyller bort med vannslangen) og går over hele skroget og hytta med autosol - ferdig for i år. Enkelt som bare det. Ingen vasking med kaldt sølete vann og ingen gnikking med polish og voks og sånt. Alt i ett. tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 30.September.2005 Link til dette innlegget Svart 30.September.2005 Bør man ikke vokse etter bruk av autosol for å forsegle gelcoaten? Jag har også brukt autosol med glimrende resultat, men legger alltid på et lag voks etterpå Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2005 Jo det er sikkert ikke dumt og legge voks utenpå. Jeg har ikke gjort det og synes resultatet står seg veldig bra allikevel gjennom sesongen. Voks skader jo aldri, men jeg er vel litt lat...! tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Laffie Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Hugo rensepasta er konge! Det virker også veldig bra på skitne fendre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.