Morten 1965
Rengjorde alle flater. Ut med portlights . For isolering valgte jeg 6 mm Armaflex som ble limt på med Casco Hightack våtromslim. Denne limen tørker veldig fort, og har høy vedheft. Brukte skottduk uten skum. Fikk seilmaker til å sy kanter på skottduk der hvor dette var originalt.
I tak var det ekstremt mye kurver innover og utover, vinsj fester etc. Valgte derfor å lekte med 23x48 mm, for å ha feste for plater.
Fremdeles rester av lim og gammelt skum
Armaflex 6 mm som isolasjon
Tidligere var det umulig å komme til bakside av seilinstrumenter. Har fått sydd en rektangulær bit av skottduken, som festes med velcro. Det gir lett tilgang om man må bytte eller reparere instrumenter.
Teaklisten dekker muttre som fester skinna til løygangi cockpit. Lista kan skrues av, og det er full tilgang til alle muttre slok at skinna kan demonteres uten å rive ned skrogtrekk.
Lekter.Disse ble limt fast med casco extreme. Sitter dønn gast.
Brukte6 mm finerplater. Der hvor platene møtes, la jeg en langsgående lekte slik at jeg kunne bruke denne som utgangspunkt til å måle avstand opp til tak. Denne avstanden varierte veldig på grunn av den kurvede overflaten de skal slutte mot. Jeg markerte med en cm mellomrom i hele platas lengde ut fra fra bunn av platen. Da kunne jeg tegne en linje som viste hvordan man skulle sage platen slik at den fulgte kurvene i taket.
Ferdig?