Jump to content

Er denne FM-motor 'toast'?

krizzzzer

Recommended Posts

Hej kære nordmænd,

Jeg er ny i bådverdenen her i Danmark og har netop købt en 21 fods norsk snekke med en motor af fabrikat FM L-2. Jeg håber, jeg er kommet til rette sted...

Lige nu er motoren skilt ad. Motoren har en del rust og korrosion i både cylinderstykket og topplokken. Særligt er den ene cylinderforing meget skadet. Begge foringer vil som minimum skulle udskiftes. Det samme skal stempelringe etc.

Men jeg er i tvivl, om motoren i det hele taget kan reddes med snilde, tålmodighed og hårdt arbejde? Eller om det er bedre at skrotte den og få en ny indenbordsmotor installeret?

Jeg vedhæfter et par billeder af de skadede enkeltdele. Det er særligt oversiden af af cylinderstykket (IMG_1342), undersiden af topplokken (IMG_1343), samt cylindrene og foringerne indvendigt (IMG_1344-1346), som jeg er interesseret i en vurdering af.

Alle input modtages med kyshånd. :flag_da::flag:

IMG_1326.jpg

IMG_1327.jpg

IMG_1342.jpg

IMG_1343.jpg

IMG_1344.jpg

IMG_1345.jpg

IMG_1346.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...