krizzzzer Startet 1.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2020 Hej kære nordmænd, Jeg er ny i bådverdenen her i Danmark og har netop købt en 21 fods norsk snekke med en motor af fabrikat FM L-2. Jeg håber, jeg er kommet til rette sted... Lige nu er motoren skilt ad. Motoren har en del rust og korrosion i både cylinderstykket og topplokken. Særligt er den ene cylinderforing meget skadet. Begge foringer vil som minimum skulle udskiftes. Det samme skal stempelringe etc. Men jeg er i tvivl, om motoren i det hele taget kan reddes med snilde, tålmodighed og hårdt arbejde? Eller om det er bedre at skrotte den og få en ny indenbordsmotor installeret? Jeg vedhæfter et par billeder af de skadede enkeltdele. Det er særligt oversiden af af cylinderstykket (IMG_1342), undersiden af topplokken (IMG_1343), samt cylindrene og foringerne indvendigt (IMG_1344-1346), som jeg er interesseret i en vurdering af. Alle input modtages med kyshånd. Sitér dette innlegget Link to post
dagohus Svart 1.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2020 Se facebookgruppen «Gamle norske innenbords bensin-båtmotorer» der kan du få god hjelp i tillegg til dette forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.