Jump to content

Edit History

Almvik

Almvik

Jeg tenker at kostnaden for rep. med slanger og rens av drivstoff er en sak som kjøper vinner fram med ganske lett i en sak.

Kostnaden hade kommet på deg på første tur uansett så i mine øyer så er det riktig av deg å betale hele det beløpet.

Att båten er nødt til å reddes på sjøn er en direkte konsekvens av tekniske feil på båten.

Kostnaden for reddning kommer derfor som en følge av feil som selger er ansvarlig for.

Sen kan man muligens tenke slik at det er normalt å være medlem av redningsellskapet, ha en forsikring som dekker reddning eller hvis en har gjort seg andre avtaler som er rimeligere enn å leie in RS til timepris.

Men det forendrer ikke at feil og kostnader trolig er av en slik art at kjøper vil få dekning for det hvis saken går videre.

 

Så jeg tenker du skal være heldig som kun får en forespørsel o halvparten og ikke et krav om å betale alt sammen.

Rettigheter til kjøper er som kjent meget godt tatt til være på i loven.

 

 

.

Spørsmål om  hvorvide selgers forsikringsbolag dekker reddning på sjøn når båten er overlevert kjøper og ikke lenger tillhører forsikringstaker regleres i forsikringsavtalen.

Se hva avtale sier om gyldighet etter eierskifte og hva som står om reddning.

Noen fanger er forsikring gyldig i 14 dager hvis kjøper ikke har forsikring.

Reddnig er vel som regel dekket hvis du har kaskoforsikring

 

 

 

 

Almvik

Almvik

Jeg tenker at kostnaden for rep. med slanger og rens av drivstoff er en sak som kjøper vinner fram med ganske lett i en sak.

Kostnaden hade kommet på deg på første tur uansett så i mine øyer så er det riktig av deg å betale hele det beløpet.

Att båten er nødt til å reddes på sjøn er en direkte konsekvens av tekniske feil på båten.

Kostnaden for reddning kommer derfor som en følge av feil som selger er ansvarlig for.

Sen kan man muligens tenke slik at det er normalt å være medlem av redningsellskapet, ha en forsikring som dekker reddning eller hvis en har gjort seg andre avtaler som er rimeligere enn å leie in RS til timepris.

Men det forendrer ikke at feil og kostnader trolig er av en slik art at kjøper vil få dekning for det hvis saken går videre.

 

Så jeg tenker du skal være heldig som kun får en forespørsel o halvparten og ikke et krav om å betale alt sammen.

Rettigheter til kjøper er som kjent meget godt tatt til være på i loven.

 

 

.

Spørsmål om  hvorvide selgers forsikringsbolag dekker reddning på sjøn når båten er overlevert kjøper og ikke lenger tillhører forsikringstaker regleres i forsikringsavtalen.

Se hva avtalse sier om gyldighet etter eierskifte og hva som står om reddning.

Noen fanger er forsikring gyldig i 14 dager hvis kjøper ikke har forsikring.

Reddnig er vel som regel dekket hvis du har kaskoforsikring

 

 

 

 

Almvik

Almvik

Jeg tenker at kostnaden for rep. med slanger og rens av drivstoff er en sak som kjøper vinner fram med ganske lett i en sak.

Kostnaden hade kommet på deg på første tur uansett så i mine øyer så er det riktig av deg å betale hele det beløpet.

Att båten er nødt til å reddes på sjøn er en direkte konsekvens av tekniske feil på båten.

Kostnaden for reddning kommer derfor som en følge av feil som selger er ansvarlig for.

Sen kan man muligens tenke slik at det er normalt å være medlem av redningsellskapet, ha en forsikring som dekker reddning eller hvis en har gjort seg andre avtaler som er rimeligere enn å leie in RS til timepris.

Men det forendrer ikke at feil og kostnader trolig er av en slik art at kjøper vil få dekning for det hvis saken går videre.

 

Så jeg tenker du skal være heldig som kun får en forespørsel o halvparten og ikke et krav om å betale alt sammen.

Rettigheter til kjøper er som kjent meget godt tatt til være på i loven.

 

 

.

Spørsmål om  hvorvide selgers forsikringsbolag dekker reddning på sjøn når båten er overlevert kjøper og ikke lenger tillhører forsikringstaker regleres i forsikringsavtalen.

Se hva som står i den gjeldende gyldighet etter eierskifte og hva som står om reddning.

Noen fanger er forsikring gyldig i 14 dager hvis kjøper ikke har forsikring.

Reddnig er vel som regel dekket hvis du har kaskoforsikring

 

 

 

 

Almvik

Almvik

Jeg tenker at kostnaden for rep. med slanger og rens av drivstoff er en sak som kjøper vinner fram med ganske lett i en sak.

Kostnaden hade kommet på deg på første tur uansett så i mine øyer så er det riktig av deg å betale hele det beløpet.

Att båten er nødt til å reddes på sjøn er en direkte konsekvens av tekniske feil på båten.

Kostnaden for reddning kommer derfor som en følge av feil som selger er ansvarlig for.

Sen kan man muligens tenke slik at det er normalt å være medlem av redningsellskapet, ha en forsikring som dekker reddning eller hvis en har gjort seg andre avtaler som er rimeligere enn å leie in RS til timepris.

Men det forendrer ikke at feil og kostnader trolig er av en slik art at kjøper vil få dekning for det hvis saken går videre.

 

Så jeg tenker du skal være heldig som kun får en forespørsel o halvparten og ikke et krav om å betale alt sammen.

Rettigheter til kjøper er som kjent meget godt tatt til være på i loven.

 

 

.

Er overasket hvis selgers forsikringsbolag går med på å betale for reddning på sjøn når båten er overlevert kjøper og ikke lenger tillhører forsikringstaker. Dette regleres i forsikringsavtalen. Se hva som står i den gjeldende gyldighet etter eierskifte og hva som står om reddning

 

 

 



×
×
  • Create New...