Jump to content

Edit History

Comforthe

Comforthe

tobixen skrev 8 minutter siden:

Hovedproblemet her er ikke at noe gikk galt, men at kjøper greide å pådra seg høye bergningskostnader ved å ringe RS uten å være medlem. 

 

Helt enig. Man kan mene hva man vil om RS, men jeg betrakter medlemskapet som en frivillig forsikring som dekker noe vanlige forsikringsselskap ikke alltid dekker. Ombord hos oss blir medlemskapet sammenliknet med kasko dekning på forsikring, som man kan tegne eller ikke. At feilen skjedde under hentetur på en så gammel (og ikke spesielt kostbar) båt, må kunne betraktes som en tilfeldighet. Jeg hadde vist solidaritet ved å dekke noe av utgiftene men er sterkt uenig at alt ansvar ligger på selger her.

Comforthe

Comforthe

tobixen skrev 3 minutter siden:

Hovedproblemet her er ikke at noe gikk galt, men at kjøper greide å pådra seg høye bergningskostnader ved å ringe RS uten å være medlem. 

 

Helt enig. Man kan mene hva man vil om RS, men jeg betrakter medlemskapet som en frivillig forsikring som dekker noe vanlige forsikringsselskap ikke alltid dekker. Ombord hos oss blir medlemskapet sammenliknet med kasko forsikring, som man kan tegne eller ikke. At feilen skjedde under hentetur på en så gammel (og ikke spesielt kostbar) båt, må kunne betraktes som en tilfeldighet. Jeg hadde vist solidaritet ved å dekke noe av utgiftene men er sterkt uenig at alt ansvar ligger på selger her.



×
×
  • Create New...