ebonita
Intressant MA, vi har inte vågat oss på att ens gå till Flakfort...
Jag får då kontra med att det inte är svårt att hitta danska båtar i hamnarna på svenska sidan heller.
Och mina synpunkter ovan grundar sig väl delvis på att man kan ha en viss förhoppning att restriktionerna kan komma att hävas till sommaren...
Men Öresund har som MA skriver mycket att erbjuda även om man begränsar sig till svenska sidan. Förutom nämnda hamnar skulle jag vilja tillägga Skanör, Klagshamn, Lomma, Råå, Vikhög, Barsebäck, Borstahusen, Landskrona, Lundåkrahamnen, Bäckviken och Norreborg på Ven, Malmö-Västra-Hamnen, Gamla Fiskehamnen i Limhamn, Båstad. Och vill Du uppleva naturhamn så kan Du prova Kapellhamnen på Hallands Väderö. Eller kan man ankra i lä av Ven om det är en fin kväll.
Om Ni uppskattar en fin torsk till middag så kan jag f ö rekommendera att prova med en pilk. Speciellt utanför Helsingborg och Landskrona brukar det vara gott om fisk.
Ja nog finns här förströelse för en vecka /utan att kompromissa med corona-reglerna/.
Men visst saknar man Christianshavn och Taarbaek och Rungsted och Helsingör och Hornbaek och Gilleleje....