Jump to content

Edit History

eipe1994

eipe1994

Takk for svar. Jeg ser jo nå at det finnes mange tråder med tilsvarende problematikk. Jeg er likevel relativt fersk båteier og rimelig grønn på området så jeg tar gjerne imot hjelp.

Båten er en Jeanneau Rush 84 (også kjent som Aquila) fra 1981. Vi har landstrømanlegg, og ellers et 12V-opplegg uten alt for mye utstyr. Motoren er en marinisert Kubota hvis det har noe å si. (Edit: jeg så at profilen min ikke var oppdatert med ny båt, men fortsatt sto oppført med min tidligere treskøyte)

Forrige sesong hadde vi en sinkanode på akslingen, denne var nesten borte etter et år på vannet. At mutteren er rød - holder det å bytte den? Kan den evt erstattes med en anode? Er alt håp ute med propellen?

IMG_20200502_161547.jpg

IMG_20200502_161541.jpg

eipe1994

eipe1994

Takk for svar. Jeg ser jo nå at det finnes mange tråder med tilsvarende problematikk. Jeg er likevel relativt fersk båteier og rimelig grønn på området så jeg tar gjerne imot hjelp.

Båten er en Jeanneau Rush 84 (også kjent som Aquila) fra 1981. Vi har landstrømanlegg, og ellers et 12V-opplegg uten alt for mye utstyr. Motoren er en marinisert Kubota hvis det har noe å si.

Forrige sesong hadde vi en sinkanode på akslingen, denne var nesten borte etter et år på vannet. At mutteren er rød - holder det å bytte den? Kan den evt erstattes med en anode? Er alt håp ute med propellen?

IMG_20200502_161547.jpg

IMG_20200502_161541.jpg

• Create New...