Martin Fossum Startet 2.Mai.2020 Del på Facebook Startet 2.Mai.2020 Hei Har montert ny VHF i en båt det er fabrikkmontert antenne på. Når jeg sjekker signal mot radio sør rapporter de om mye støy når jeg snakker. Det samme er det når de snakker. Når jeg hører på værmelding som sendes på arbeidskanal er det også støy. Da jeg dermimot skrur ut antennekabel fra radioen og har selve lederen så vidt borte i terminalen blir lyden klar og tydelig. Hvis jeg skrur den til brytes signalet, eller det blir mye støy. Har byttet kobling inn mot radio med samme resultat. Hva kan være feil? Mvh Martin Fossum Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Mai.2020 Del på Facebook Svart 2.Mai.2020 Deffekt kabel og/eller antenne. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.Mai.2020 Del på Facebook Svart 2.Mai.2020 Du må teste kabel og antenne med et SWR meter. Sitér dette innlegget Link to post
Pettersenmotor Svart 2.Mai.2020 Del på Facebook Svart 2.Mai.2020 Hvordan er antennen montert på båten? Husk at du ikke kan ha noe av metall på siden av antennen i ca 1m omkrets. Og dette gjelder i hele lengden av antennen. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.Mai.2020 Del på Facebook Svart 2.Mai.2020 Pettersenmotor skrev 6 minutter siden: Hvordan er antennen montert på båten? Husk at du ikke kan ha noe av metall på siden av antennen i ca 1m omkrets. Og dette gjelder i hele lengden av antennen. Hvor har du denne fantastiske informasjonen fra? Sitér dette innlegget Link to post
Pettersenmotor Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Jobber med det.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Mai.2020 Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 (redigert) Pettersenmotor skrev for 9 timer siden: Redigert 4.Mai.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.