Frode_S Startet 3.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2020 Hei, Er det noen som har monteringsanvisning til TG3 daviter, evt om det er mulig å legge opp bilder av denne i tråden? Evt TG1 eller TG2, vil tro de er relativt like. ? Mvh Frode Sitér dette innlegget Link to post
Frode_S Svart 5.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Har fått på plass alle deler jeg trenger til TG3'en - da jeg ikke har manualen er jeg usikker på avstanden mellom daviterne. Fant et innlegg her hvor det var referert til 80-100cm mellomrom på en 3 meters jolle. Andre som har erfaringer å dele her på 2.3m joller eller andre lengder? Vil avstemme så godt som mulig før jeg borrer i platformen. ? Frode Sitér dette innlegget Link to post
mikaels Svart 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Jag har monterat TG3 med mått 1070 mm (inner till inner) mellan davitarna. Detta för en jolle som är 300 cm lång. Då hamnar jollens akterspegel ca 100 mm från den ena daviten. Monterat på det viset ligger jollen väldigt stabilt, men man får också se upp så den inte förflyttar sig i sidled när man svänger och då glider av den bakre daviten i sidled så att säga. Man skulle kunna monterat med kortare avstånd även för vår jolle, men på vår båt (windy 37) så går det förstärkningar inuti badbryggan som ligger på ca 950 mm avstånd från varann som jag ville undvika att sätta borret i. Har sett andra som monterat på ca 900 mm för en 3 meters jolle också. Det tyckte jag blev lite för smalt för vår båt då den skulle kunna tippa av med tanke på att tyngdpunkten då hamnar väldigt nära den ena daviten. Sitér dette innlegget Link to post
Frode_S Svart 6.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Takker så mye for input på avstandene og dine erfaringer - fikk også tak i manualen fra Tore Kløvstad, så nå er det bare å komme i gang med monteringen Frode Sitér dette innlegget Link to post
Roger Johnsen Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Hei Hvor får man kjøpt slike TG daviter? Roger Sitér dette innlegget Link to post
Frode_S Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Hør med Tore Kløvstag, han som er Karen bak disse på tlf 91 64 20 50 mail: tore.klovstad@gmail.com @Roger Johnsen tror han er utsolgt for i år, men verdt å sjekke ? Sitér dette innlegget Link to post
Jstava Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Frode_S skrev On 6.5.2020 at 10.10: Takker så mye for input på avstandene og dine erfaringer - fikk også tak i manualen fra Tore Kløvstad, så nå er det bare å komme i gang med monteringen Frode hei? har du enda manualen for montering? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.