Slapseføre Startet 4.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2020 Jeg kom i skade for å mishandler flere av mutterne på min Mariner 90 da undervannshuset skulle av. Disse mutterne er ikke lenger tilgjengelig som orginaldeler fra Quicksilver, men jeg vil jo tro at enhver M10 mutter i messing med nylonstopper ville duge. Det er imidlertid svært vanskelig å finne. Finner noen på eBay, men de kommer vel på flere hundre kroner stykket før de ligger i postkassa mi, og det er helt uaktuellt. Er det noen som vet hvor man kan få tak i slikt? Orginalt delenr: Mercury Quicksilver 11-40140 Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2020 (redigert) Er du sikker på at det er messing, det er vel ikke så mange påhengere som har det? Jeg ville gått for rustfritt, 10 mm nyloc i rustfritt får du over alt. Redigert 4.Mai.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slapseføre Svart 4.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2020 (redigert) Tja... Det ser ut som messing, og delenummeret er beskrevet som Brass Prop Nut with M10x1.5 threads. (Mutteren brukes vist som propellmutter for mindre påhengere også) Vil rustfritt holde seg rustfritt på en motor, eller vil det lønne seg å gå for syrefast dersom jeg ikke finner messing? Redigert 4.Mai.2020 av Slapseføre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slapseføre Svart 5.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2020 Fant 4 stk på lager hos Ravns Garage, så da ordnet det seg :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.