Jump to content

Sveising av lettpresenning

ok67

Recommended Posts

Er det noen som vet om det er mulig å sveise lettpressening. Tenker å lage en midlertidig kalesje av lettpressening og regner med at å sy den sammen vil medføre lekasje i sømmen og kansje også svekkelse av styrken slik at den revner. Ønsker derfor å sveise den, men gør det og i så fall hva trenger man av uststyr etc.....

Hei

Det finnes mange typer taper som er sterke. Men hvis du kjøper duct tape i en "proff" butikk som wurth, så har de en tape som jeg vet hefter veldig bra.

Men det er mulig at stokvis tapen dem har på Clas ohlson også holder, men er neppe like sterk.

Deretter så finnes det glasfiber forsterkede taper som du kan henge opp en bil med, Seil-tape er også meget sterk.

Dette er bare ment som noen forslag.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Så med andre ord, man kan sy sammen presenningen og tap over og under skjøene etterpå for å få det vanntett?

Har hentet kalesjebøyler i dag, lakkerer ferdig båten i helga. Kansje jeg finner fram symaskina på mandag.........

Lagt til:

3M Duckt tape får man vel kjøpt på OBS bygg også, hvordan er den til slik liming ?

Redigert av ok67 (see edit history)

Hei

Hvis det er snakk om kun midlertidig for å ha mens du jobber i båten/opplag så ville jeg bare knytt og tapet lettpresenningen uten å kutte i den. Vanskelig å få tette skjøter på den, og den tåler lite (regner med at det er den plastversjonen som selges billig overalt du tenker på)

Hvis du skal legge så mye arbeid i det at du skal sy, så ville jeg stukket innom en presennngforhandler og kjøpt den tynneste av de skikkelige presenningene. Tror de er ca 0,5 mm tykke og de holder veldig mye mer. kan syes på vanlig symaaskin, og en får en dobbeltsidig tape for å legge i der sømmen kommer som gjør at sømmen blir tett.

Alternativt er du kanskje av dem som har et gammelt fortelt til campingvogn på loftet som du kan klippe litt av?

Lykke til

Mons

Mons

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...