Napoli
pberg skrev 1 time siden:Har en helt lik, bare med 70hk, og er godt fornøyd med den.
Men det er et par små ting som en må være klar over. Båten er ikke selvlensende, så du må øse den etter regn. Kalesjen vil ikke holde alt vannet ute.
Adgangen fra fordekk til akterenden er noe knotete, siden det ikke er noen vei inn gjennom vindskjermen.
Hvis du ikke har brygge, så er operasjonen med å få på kalesje et litt artig c-moment. Husk redningsvest.. :-)
Med 90hk bør den ikke ha standard styring, den er litt for pinglete, selv for 70hk.
Men som sagt, ellers er det en kjempebåt. Prismessig så gav jeg ca det samme for min med henger for 8-9 år siden, så de holder seg tydeligvis godt i pris. :-)
Dersom du må øse etter regnvær, med kalesjen på, så er det noe feil med kalesjen eller overbygget ditt. Sørg for å sjekke tetningen mellom vinduet og overdekket, samt at kalesjen er stram og impregnert. Jeg installerte lensepumper i min. En i hver sidekanal. Det var gull verdt etter vasking.
Kan være enig i at adkomsten oppi er knotete. Det er gjerne bare førstemann som skal oppi som går på dollbordet. Deretter legger man båten longside for resten. Dette med c-moment for å feste kalesjen forstod jeg ikke? Fest kalesjen i gummistrikkene bak, åpne glidelåsen til fører, trekk kalesjen på og knepp på alle knapper på babord, og babord hardtop, samt knapper frem til førerposisjon på styrbord. Gå opp på dollbordet, fest knappene på hardtop og lukk glidelåsen.